Spokojnosť pacientov Rooseveltky KLESLA: Negatívne HODNOTILI stravu aj vystupovanie personálu
Pacienti majú v anketovom lístku možnosť vyjadriť svoj kladný ale aj záporný postoj k priebehu svojej hospitalizácie.
V rámci preskúmania zavedeného systému kvality vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici každoročne vyhodnocujú mieru spokojnosti pacientov s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou a poskytovanými službami. Nemocnica o tom informovala na sociálnej sieti so slovami, že spokojnosť pacientov sledujú prostredníctvom anonymného dotazníkového prieskumu a výsledky porovnávajú s predchádzajúcimi rokmi.
Pokles spokojnosti
Dotazníky spokojnosti v roku 2022 vyplnilo a odovzdalo spolu 8 769 hospitalizovaných pacientov, čo podľa slov nemocnice predstavuje 34,76% mieru návratnosti k počtu prepustených pacientov. „V roku 2022 sme zaznamenali mierny pokles indexu celkovej spokojnosti pacientov. Pacienti negatívne hodnotili predovšetkým kvalitu stravy, materiálno-technické vybavenie izieb, ale evidujeme aj pokles ich spokojnosti s vystupovaním personálu,“ spomenula nemocnica.
„V súvislosti s vývojom spokojnosti pacientov sme už v priebehu roka prijali viaceré opatrenia, aby boli tieto nedostatky minimalizované až úplne odstránené. Všetky výhrady a požiadavky pacientov k množstvu a kvalite stravy boli nutričnými terapeutmi okamžite preverené a ak to bolo potrebné, boli prijaté preventívne a nápravné opatrenia,“ píše nemocnica, ktorá podľa vlastných slov tiež zabezpečila požadované množstvo bielizne. Ostatné pripomienky a požiadavky pacientov na vykonanie technických úprav a dovybavenie oddelení boli riešené v rámci aktuálnych možností nemocnice.
„Negatívne vyjadrenia pacientov k vystupovaniu zdravotníckeho personálu nemocnice boli riešené priebežne osobnými pohovormi s vedúcimi pracovníkmi dotknutých pracovísk. Počas roka zamestnanci absolvovali školenia komunikačných zručností, ktoré sú zamerané na čo najlepšie zvládnutie rôznych záťažových situácií, s ktorými sa pri starostlivosti o pacientov stretávajú,“ pokračovala nemocnica so slovami, že proces vzdelávania je trvale zavedený a školenia na podporu komunikačných zručností budú prebiehať nepretržite.