Vodiči sú FRUSTROVANÍ a ZÚFALÍ, nový systém vraj prináša PROBLÉMY: Zareagoval aj Lunter
Vodiči sa podľa slov odborárov najviac sťažujú na zverejnenú skutočnosť, že mali byť odborne zaškolení aj dostatočne technicky pripravení.
Prebehli školenia?
Informáciu, že vodiči jazdiaci na prímestských autobusových linkách v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK), neboli dostatočne preškolení na nový Integrovaný dopravný systém (IDS), nepovažuje predseda BBSK Ondrej Lunter za úplne pravdivú. Konštatoval to v pondelok v Banskej Bystrici v reakcii na tvrdenia predsedu Výboru Základnej organizácie OZ KOVO Slovenská autobusová doprava (SAD) Lučenec Roberta Molnára o tom, že vodiči neboli na nový systém odborne zaškolení.
„Nedovolili by sme si ísť do takej veľkej zmeny bez toho, aby neprebehli školenia,“ zdôraznil Lunter.
Podľa neho s vedením SAD Zvolen a SAD Lučenec, ktorí zabezpečujú prímestskú dopravu v kraji, boli vytypovaní školitelia z ich zamestnancov, ktorých dvakrát preškolili, a tí mali odovzdať informácie ďalším. Navyše do mobilov posielali inštruktážne video, aby si každý vodič pozrel presný návod. Lunter dodal, že nie je žiadny problém urobiť opakované školenia.
Technické problémy
Odborári v súvislosti s novým IDS tiež vyčítali mnohé technické problémy pri zakúpení a tlačení lístka, čo spôsobuje na strane cestujúcich nervozitu a na strane vodičov zasa stres a tlak.
Predseda predstavenstva Organizátor IDS BBSK Radoslav Vavruš priznal ojedinelé výpadky technológií s tým, že ide najmä o tlačiarne.
„Jeden problém je softvérový, kde finalizujeme úpravu softvéru tak, aby pri načítavaní kariet a identifikátorov nedochádzalo k žiadnemu problému pre cestujúceho. Druhým sú tlačiarne. Aj dnes budeme mať stretnutie s dopravcami, máme identifikovanú situáciu, na ktorých zariadeniach, a poznáme približne dôvody, ktoré to môžu spôsobovať. Prejdeme si to,“ reagoval Vavruš s tým, že cestujúci je v každom prípade vo výhode. Platí pokyn, že ak dôjde k technologickej chybe, cestujúci sa vezie bezplatne.
Lunter: Ide o obrovskú zmenu
„Vo všeobecnosti je systém funkčný. Dnes máme 230-tisíc klientov, ktorí si zakúpili cestovný lístok, zhruba 11-tisíc, ktorí si zakúpili predplatné lístky, a máme viac ako 70-tisíc registrovaných cestujúcich cez e-shop alebo zákaznícke centrá,“ uviedol Vavruš.
Lunter dúfa, že „na budúci mesiac budeme hovoriť o tom, že hlavné problémy sa odstránili a dostaneme sa do bežnej operatívy“. Pripomenul, že ide o obrovskú zmenu, prácu vodičov si váži a prosí ich o trpezlivosť. BBSK na nich záleží, preto do nových zmlúv zapracovali rýchlejšiu valorizáciu ich miezd a zostávajú im aj benefity v prípade bezplatných lístkov pre zamestnancov a ich rodinných príslušníkov.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné