Hodnotenie slovenských stredných škôl: Tieto zvolenské sú v rebríčkoch najvyššie
Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil na svojom portáli skoly.ineko.sk aktualizáciu rebríčkov škôl na Slovensku. Ktoré zvolenské sa umiestnili najlepšie?
Inštitút INEKO aktualizoval rebríčky základných a stredných škôl na Slovensku. O tom, ako dopadli zvolenské základky, sme vás informovali v predošlom článku. Teraz sme sa pozreli na to, ktoré z našich stredných škôl v rebríčkoch obstáli najlepšie.
Ako spresnil INEKO, v rámci tejto aktualizácie boli doplnené najnovšie údaje o uplatnení absolventov stredných škôl, mimoriadnych výsledkoch žiakov, pridanej hodnote v slovenskom jazyku, výsledkoch štátnej školskej inšpekcie na školách, počtoch učiteľov a žiakov vrátane informácie o počte žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a informácie, do akej miery učitelia využívajú digitálne technológie, podieli absolventov stredných škôl prijatých na štúdium na vysokých školách na území SR, finančných zdrojoch škôl v prepočte na jedného žiaka či o zapojení škôl do vzdelávacieho programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu.
Po aktualizácii rebríčkov INEKA obhájila medzi SOŠ na celoslovenskej úrovni vedúcu pozíciu Obchodná akadémia v Trnave. Výmena na čelnej pozícii nastala pri gymnáziách. Z druhého na prvé miesto poskočilo bratislavské Gymnázium Jura Hronca.
Najlepšie hodnotené zvolenské SŠ
Čo stredné odborné školy a zvolenskí zástupcovia, ktorí sa v rámci Banskobystrického kraja umiestnili najvyššie v hodnotení INEKA? 8. priečka v rebríčku patrí Strednej zdravotníckej škole, 21. SOŠ podnikania a na 23. mieste sa umiestnila SOŠ drevárska.
V kategórii gymnázií sa v rebríčku INEKA v rámci kraja do TOP 30 prebojovalo iba Gymnázium Ľudovíta Štúra. Obsadilo 7. priečku.
Upozornenie
INEKO upozorňuje, že zverejnené rebríčky škôl komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Foto: ilustračné