Spoznali sme nové rebríčky slovenských škôl. Takto v hodnotení obstáli tie zvolenské
Aktualizované rebríčky slovenských základných škôl sú vonku. Ako v hodnotení dopadli základky vo Zvolene?
Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil aktualizované rebríčky slovenských škôl, ktoré doplnili o najnovšie údaje. Vďaka tomu skompletizovali množinu ukazovateľov potrebných pre uzavretie hodnotenia škôl za šk. rok 2017/18. „Hodnotenie sme priradili všetkým školám, ktoré majú dostatočnú vzorku žiakov. Vypovedá o výsledkoch, ktoré dosahujú žiaci na jednotlivých školách, a na jeho základe vznikajú aj rebríčky,“ píše sa na webe INEKO.
Po aktualizácii rebríčkov obhájila medzi základnými školami (ZŠ) na celoslovenskej úrovni vedúcu pozíciu Základná škola na Krosnianskej 4 v Košiciach. Nasleduje Základná škola SSV, Skuteckého 8, Banská Bystrica a najlepšiu trojicu dopĺňa ZŠ Kollárova 2, Svätý Jur.
Do TOP 10 sa zo zvolenských škôl nedostala ani jedna. Ak by sme sa však pozreli len na ZŠ v Banskobystrickom kraji, potom tam patrí Zvolenu hneď niekoľko priečok. Najlepšie hodnotenou zvolenskou školou v našom kraji je ZŠ Petra Jilemnického 2 s ratingom 8,4.
Poradie našich ZŠ v rámci Banskobystrického kraja (v TOP 30)
Najprv je uvedené poradie školy zo Zvolena medzi všetkými ZŠ v našom kraji, nasleduje názov školy a jej hodnotenie.
- 3. ZŠ Petra Jilemnického 2, Zvolen – 8,4
- 5. ZŠ Hrnčiarska 1, Zvolen – 7,8
- 7. ZŠ Hodžova 9, Zvolen – 7,7
- 24. ZŠ M. Rázusa 3, Zvolen – 6,3
- 27. ZŠ Námestie mládeže 17, Zvolen – 6,2
INEKO upozorňuje, že tieto rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Rebríčky tak nemusia plne vypovedať o kvalite školy, môžu však byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy a najmä by mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl. Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali učiteľov pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.
Foto: ilustračné