Správy Samospráva

Lučenec označil informácie o ODPADE za ZAVÁDZAJÚCE: Podniká právne kroky

Mesto konštatuje, že služby v oblasti odpadového hospodárstva sú zabezpečované v súlade so zákonom, hospodárnym nakladaním s verejnými financiami i s rozpočtom stanoveným na rok 2024.

Ilustračný obrázok k článku Lučenec označil informácie o ODPADE za ZAVÁDZAJÚCE: Podniká právne kroky
Zdroj: Mesto Považská Bystrica

Mesto Lučenec podniká voči šíreniu neprávd a zavádzajúcich informácií o odpadovom hospodárstve v meste právne kroky. Samospráva odmieta tvrdenia o tom, že by služby v oblasti odpadového hospodárstva v Lučenci vykonávalo súčasne viacero subjektov i to, že s mestským rozpočtom hospodári neefektívne. Pre TASR to uviedla hovorkyňa mesta Michaela Baboľová.

Mesto hovorí o antikampani

Samospráva informácie o fungovaní odpadového hospodárstva v Lučenci, ktoré hovoria o tom, že služby spojené s odpadom v Lučenci okrem mesta vykonávajú aj ďalšie tri zazmluvnené subjekty, označuje za viac ako rok trvajúcu antikampaň. Informácie sa šíria najmä na sociálnych sieťach a poukazujú aj na údajné neefektívne hospodárenie s mestským rozpočtom.

Mesto konštatuje, že služby v oblasti odpadového hospodárstva sú zabezpečované v súlade so zákonom, hospodárnym nakladaním s verejnými financiami i s rozpočtom stanoveným na rok 2024. „Nie je pravda, že zber a zvoz zmesového odpadu zabezpečuje v našom meste niekoľko iných spoločností. Zber a zvoz zmesového odpadu vykonáva od začiatku augusta Stredisko odpadového hospodárstva mesta Lučenec,“ uviedla Baboľová.

Samospráva tiež pripomína, že zber triedeného odpadu v meste vykonáva spoločnosť Brantner Gemer, s ktorou mesto uzavrelo zmluvu do konca júla 2027. Služba však nie je financovaná z rozpočtu mesta a zo zmluvy nevyplýva žiadne finančné plnenie, na jej zabezpečenie teda nebolo potrebné vyhlasovať verejné obstarávanie.

V zmysle zákona

Mesto Lučenec prevzalo odpadové hospodárstvo do svojej réžie od začiatku augusta po náhlom odchode dovtedajšieho poskytovateľa služieb. V rámci riešenia krízovej situácie samospráva zamestnala 12 ľudí, potrebnú techniku si dočasne prenajala prostredníctvom verejného obstarávania.

„Mesto vysúťažilo prenájom vozidiel len do konca októbra 2024 na vyriešenie náhle vzniknutej a nečakanej situácie. Mesto vyhlási ďalšie verejné obstarávanie na prenájom vozidiel na dlhšie časové obdobie. Aj v tomto prípade bude postupovať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,“ dodala Baboľová.

Radnica plánuje v budúcnosti vo vlastnej réžii prevádzkovať aj zberný dvor v priestoroch mestskej kompostárne v lokalite Dolná Slatinka, v súčasnosti čaká na potrebné povolenia. „Vstupné náklady na zriadenie zberného dvora mestom odhadujeme približne na 7-tsiíc eur, prevádzku budú zabezpečovať pracovníci kompostárne,“ uviedla hovorkyňa mesta s tým, že v roku 2023 samospráva za prevádzku zberného dvora zaplatila zazmluvnenej spoločnosti približne 94-tsiíc eur.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne správy

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM