Centrum právnej pomoci pomáha vyriešiť osobné, vzťahové či existenčné problémy
Záujem o právne poradenstvo konzultačného pracoviska Centra právnej pomoci v Brezne je obrovský. Pomohlo už viac ako dvom tisíckam ľudí z Horehronia.
Najčastejšie problémy, ktoré odborníci s klientmi riešia, sa týkajú predovšetkým rodinného práva, ochrany spotrebiteľa, exekúcií či osobného bankrotu.
Centrum právnej pomoci (CPP) funguje v Brezne už takmer štyri roky a je určené pre občanov mesta a Breznianskeho okresu v materiálnej núdzi.
Dvakrát do týždňa
Konzultačné pracovisko CPP ponúka právne poradenstvo vo forme predbežných konzultácií, pomoc pri mimosúdnych konaniach vrátane sprostredkovania riešenia sporov formou mediácie, spisovanie podaní na súd, zastupovanie v konaní pred súdmi a podobne.
Služby sú určené pre všetkých, ktorí nemajú finančné prostriedky na zabezpečenie právnej pomoci a ktorí pre zlú finančnú a sociálnu situáciu nemôžu využívať komerčné právne služby.
Konzultácie poskytuje dvakrát týždenne a to v stredu od 8.00 do 13.00 a v piatok od 8.00 do 14.00 v priestoroch odboru starostlivosti o obyvateľa.
Klient má počas predbežnej konzultácie nárok na poskytnutie základnej právnej rady, ktorá zahŕňa najmä vysvetlenie daného právneho problému, upozornenie na nebezpečenstvo zmeškania lehoty, prípadne pomoc pri vypĺňaní žiadosti o poskytnutie právnej pomoci.
Záujem je obrovský
Medzi najčastejšie problémy, s ktorými sa klienti obracajú na odborníkov v CPP, patria predovšetkým rodinno-právne veci ako rozvod manželstva, úprava práv a povinností k maloletým deťom, vysporiadanie bezpodielového spoluvlastníctva manželov po rozvode, ale aj problémy vo veciach ochrany spotrebiteľa či exekúcie.
„Záujem o právne poradenstvo je obrovský, najmä v poslednom období v súvislosti s novelou zákona o konkurze a reštrukturalizácii, ktorý je v platnosti od 1. 3. 2017 a rieši problematiku osobného bankrotu,“ zhodnotila vedúca odboru starostlivosti o obyvateľa Janka Lemberková a doplnila, že od vzniku CPP v Brezne jeho služby využilo približne 2000 ľudí.
„V minulom roku ich bolo asi 280, pričom v rámci každého konzultačného dňa pracovníci CPP vybavia približne 15 klientov.“
Ušetria čas aj peniaze
Pôsobenie Centra právnej pomoci v Brezne považuje vedúca odboru starostlivosti o obyvateľa za veľký prínos. Keďže pomoc využívajú najmä klienti, ktorí v dôsledku zlej finančnej situácie či sociálneho znevýhodnenia nemôžu využívať komerčné právne služby, je veľkou výhodou už len to, že nemusia cestovať do regionálnej kancelárie v Banskej Bystrici, čím ušetria čas aj finančné prostriedky.
"Obzvlášť sa to týka obyvateľov vzdialenejších obcí Horehronia. Centrum právnej pomoci pomôže ľudom vyriešiť mnohé osobné, vzťahové či existenčné problémy, ktoré by bez tejto pomoci buď nevyriešili, alebo vyriešili neúspešne či nevýhodne. Možno povedať, že je jednou z mnohých služieb, ktoré skvalitňujú život obyvateľov mesta i regiónu,“ uzavrela Janka Lemberková.
Zdroj: Mesto Brezno, ilustračné foto