Kraj vydal ODPORÚČANIE pre cestujúcich: Kredit si dobíjajte aspoň s 24-hodinovým predstihom
Cestovanie prímestskými autobusmi funguje od februára v novom režime. Ľudí však stále prekvapujú zmeny, ktoré nastali.
Oneskorené odrátanie platby
Priradenie lístka v elektronickom systéme k identifikátoru (v tomto prípade platobnej karte) je podľa slov vedúcej oddelenia komunikácie BBSK Lenky Štepánekovej iná operácia ako odrátanie samotnej platby bankou. „Banková operácia (odrátanie platby) môže trvať aj niekoľko dní, v závislosti od toho, ako rýchlo banka transakciu spracuje. Pri platbe platobnou kartou v autobuse je suma na karte „blokovaná“ a následne cestujúcemu po spracovaní bankou odrátaná z účtu,“ vysvetlila pre spravodajský portál Dnes24.sk.
Dobíjajte v predstihu
„Aktuálne odporúčame cestujúcim, aby si dobíjali kredit alebo kupovali predplatné lístky s najmenej 24-hodinovým predstihom,“ upozornila Štepáneková.
„To, že odbavovacie zariadenie v autobuse nevie takýto kredit načítať, nie je záležitosťou predaja, ale synchronizácie dát medzi cloudom (kde je dobitie kreditu zaznamenané okamžite) a odbavovacím zariadením priamo v autobuse. Tento proces niekedy trvá dlhšie, najmä v oblastiach s horším signálom. Toto budeme riešiť technicky, upravíme tiež systém predaja, nastavením časovej platnosti kreditu aj predplatných lístkov, aby k podobným situáciám nedochádzalo,“ prisľúbila.
Bez tlačeného lístka
Ako ďalej Štepáneková poznamenala k časovým lístkom, pri kúpe jednorazového cestovného lístka v autobuse na bankomatovú kartu „nie je nutné vydávať tlačený lístok“. „Cestujúcemu sa tento lístok spáruje s bankomatovou kartou, ktorú pri prestupe do druhého autobusu cestujúci len priloží k čítačke a vodičovi ukáže tento lístok. Samozrejme, ak sa bavíme o lístku, ktorý má svoju časovú platnosť a cestujúci v tomto čase cestuje,“ zdôraznila na záver.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné