Jakub Forgács Správy

Čo môže za PROBLÉMY v autobusoch? Kraj vraj má RIEŠENIE, chce aj ďalšie školenie vodičov

Obrátili sme sa na kompetentných, aby sme zistili, či sa v regionálnej autobusovej doprave v kraji skutočne dá hovoriť iba o lokálnych problémoch a aj to, aké je ich riešenie.

Ilustračný obrázok k článku Čo môže za PROBLÉMY v autobusoch? Kraj vraj má RIEŠENIE, chce aj ďalšie školenie vodičov
7
Galéria
Zdroj: TASR/Ján Krošlák

Riešenie problémov

Zaujímali sme sa o to, či sa aj s odstupom času dá v regionálnych autobusoch hovoriť „iba o lokálnych problémoch“. „Na vývoji predaných lístkov priamo u vodiča v autobuse vidíme, že tieto predaje majú stúpajúcu tendenciu, čo signalizuje, že lokálne problémy sa darí odstraňovať. Kým za prvých 15 dní mesiaca február bol denný priemerný predaj v autobusoch 24 427 lístkov, za rovnaké časové obdobie mesiaca marec to už bolo 29 594 lístkov (čísla sú vrátane víkendov, kedy cestuje oproti pracovným dňom necelá štvrtina cestujúcich),“ uviedla pre spravodajský portál Dnes24.sk Lenka Štepáneková, vedúca oddelenia komunikácie BBSK.

Kraj sme oslovili aj s otázkou, či už vie, čo problémy spôsobuje a aké je riešenie. „Najzávažnejší problém, ktorý sme aj verejne komunikovali, bol problém s tlačiarňami cestovných lístkov. Potvrdilo sa, že tento problém spôsobovalo kolísanie napätia. Organizátor IDS BBSK preto objednal stabilizátory napätia a v krátkom čase ich bude inštalovať do všetkých autobusov. Tento problém sa pri testovaní neprejavil, rovnako sa ani v ostrej prevádzke neprejavil vo všetkých autobusoch,“ spomenula Štepáneková so slovami, že ich nainštalovanie všadiaľ je preventívnym krokom.

Ďalšie školenie vodičov

Pri zavádzaní IDS BBSK sa spomínalo, že pomôže určiť, koľko ľudí na akých trasách cestuje. Spýtali sme sa preto aj na to, či sa vďaka nemu dá určiť, v akom množstve autobusov nefunguje, resp. tam ľudia neplatia.

Ako reagovala Štepáneková, pravidelne, na týždennej úrovni, vydáva IDS BBSK nové verzie aplikácie, ktoré opravujú nečastejšie vyskytujúce sa a najvážnejšie problémy a zlepšujú užívateľský komfort zo strany vodičov. „Nový systém odbavovania cestujúcich a nové možnosti platieb prinášajú veľkú zmenu nielen pre cestujúcich ale aj pre vodičov a samozrejme, nie vždy to ide hladko. Veríme však, že po ďalšom preškolení sa s obsluhou nových systémov vodiči ešte lepšie oboznámia a problémy postupne úplne eliminujeme. Pre ďalšie školenie vytypujeme práve vodičov, ktorí majú na svojich zariadeniach nižšie tržby, čo nám systém umožňuje vyfiltrovať,“ ozrejmila.

„Veľmi nám záleží, aby mali vodiči pre svoju prácu vytvorené čo najlepšie podmienky, preto IDS BBSK od nich nielen zbiera spätnú väzbu a aktívne rieši nahlásené podnety, ale zriadená bola aj špeciálna telefonická linka technickej podpory a rovnako sme už uskutočnili viaceré dodatočné školenia, s ktorými budeme pokračovať. Vážime si prácu každého jedného zamestnanca našich zmluvných dopravcov a ďakujeme im za ich nasadenie,“ poznamenala Štepáneková.

Klesli tržby?

V neposlednom rade sme sa zaujímali, o koľko klesol, z dôvodu neraz nefungujúceho systému, počet platiacich ľudí oproti minulému roku, keď systém pracoval „po starom“. „Toto porovnanie nie je úplne exaktné, nakoľko tento rok pracujeme aj s cestujúcimi, ktorí majú zakúpené predplatné lístky, čo v minulosti nebolo možné,“ vysvetlila Štepáneková.

„Ak sa však sústredíme len na ľudí platiacich v autobusoch, za mesiac február sme asi na 75% tržieb z minulého roka, ku ktorým treba prirátať cca takmer 12-tisíc cestujúcich s predplatnými lístkami,“ dodala.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Viac o novom Integrovanom dopravnom systéme BBSK

V OBRAZOCH: V regionálnej doprave odštartoval nový integrovaný dopravný systém
7
Galéria
Zdroj: TASR/Ján Krošlák
Video: Jakub Forgács / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM