Cestujúci KRITIZUJÚ nový systém v autobusoch: Evidovali sme niekoľko výpadkov, reaguje BBSK
V prímestskej doprave môžu cestujúci využívať predplatné lístky či platbu virtuálnou IDS kartou, kompletne nové sú odbavovacie zariadenia v autobusoch i aplikácia pre vodičov. Funguje to však?
Od štvrtku 1. februára začal v Banskobystrickom kraji fungovať nový integrovaný dopravný systém naostro. Ako už v stredu upozornil predseda BBSK Ondrej Lunter, je to aj enormne technicky náročné a spomenul, že ostrá prevádzka môže so sebou priniesť väčšie či menšie komplikácie.
Kritika cestujúcich
Nás zaujímalo, aké sú skúsenosti cestujúcich a s otázkou o tom, ako zmenu vnímajú, sme sa preto priamo obrátili na čitateľov. Kým niektorí uviedli, že problém nemali a všetko fungovalo, iní nešetrili kritikou.
Ľudia sa sťažovali na drahšie lístky pri kúpe priamo v autobuse, ale hlavne na „nefunkčný systém“. „Vôbec nefungoval prístroj na snímanie kariet,“ napísala nám Lea z Horehronia. „Nebralo ľuďom karty, popritom boli v kanceláriách. "Kdě udělali soudruzi chybu“?" pýtala sa Ivona.
Riešením vodičov bolo podľa skúseností cestujúcich, že nakoniec cestovali zadarmo. „Šofér nás posielal ďalej, sadnúť si,“ uviedla Katuška. „Zatiaľ to nefunguje, bolo to aj dnes zadarmo,“ potvrdila jej slová Miriam.
Obrátili sme sa preto aj na BBSK, aby sme zistili, či v prvý deň spustenia nového systému eviduje problémy a ako boli riešené. Reakciu nájdete na nasledujúcej strane.