Správy

Ako komunikovať s pacientmi? V bystrickej nemocnici sa školili stovky zdravotníkov

Pacienti nie vždy dokážu objektívne vyhodnotiť odbornosť a kvalitu poskytnutej zdravotnej starostlivosti, ale veľmi citlivo a kriticky vnímajú, ako sa správajú a na ich podnety reagujú zdravotníci.

Ilustračný obrázok k článku Ako komunikovať s pacientmi? V bystrickej nemocnici sa školili stovky zdravotníkov
2
Galéria

Približne 400 zdravotníkov z Fakultnej nemocnice s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici už prešlo školeniami komunikačných zručností. Zdravotníci totiž denne riešia komunikačne a emočne zložité, až hraničné situácie, ktoré musia zvládnuť.

Pod zvýšeným tlakom

„Prvé školenia absolvovali lekári a sestry ešte v roku 2014. Tieto školenia sa konali v spolupráci s Ministerstvom zdravotníctva SR vo viacerých nemocniciach. Prešlo nimi 165 sestier a 80 lekárov z našej nemocnice. Školenia mali u nášho personálu pozitívny ohlas a vo vedení nemocnice vnímame v tejto oblasti priestor na zlepšenie. Preto sme sa rozhodli pokračovať v organizácii komunikačných workshopov ďalej vo vlastnej réžii," uviedla generálna riaditeľka nemocnice Miriam Lapuníková.

Pacienti sú totiž pri zhoršení zdravotného stavu a návšteve nemocnice prirodzene pod zvýšeným psychickým aj emočným tlakom. Nie vždy dokážu objektívne vyhodnotiť odbornosť a kvalitu poskytnutej zdravotnej starostlivosti, ale veľmi citlivo a kriticky vnímajú, ako sa správajú a na ich podnety reagujú zdravotníci.

Školenia budú pokračovať

„Komunikačné školenia v nemocnici organizuje Odbor pre vedu, výskum a vzdelávanie za pomoci externých školiteľov. V roku 2018 ich absolvovalo 73, prevažne mladších lekárov. V tomto roku sme sa zamerali na personál, ktorý prichádza najčastejšie do bezprostredného kontaktu s pacientmi, a to ambulantné sestry, personál urgentného príjmu a infocentra. Na praktických prednáškach sa ich zúčastnilo 80,“ dopĺňa vedúci Odboru pre vedu výskum a vzdelávanie Igor Martuliak.

„Na začiatku som si od každej skupiny zozbierala, čo sú tie situácie, s ktorými sa denne stretávajú a sú pre ne náročné. Na týchto konkrétnych modelových situáciách sme si rozoberali najvhodnejšie reakcie a, naopak, reakcie, ktoré k ich zvládnutiu nepomôžu,“ popisuje priebeh lekcií Mária Andrášiová, klinická psychologička a zároveň školiteľka, ktorá sa pomoci zdravotníkom zvládať záťažové situácie venuje dlhodobo.

Najbližšiu sériu školení komunikačných zručností u svojich zamestnancov plánuje nemocnica na jeseň 2020.

V OBRAZOCH: Školeniami komunikačných zručností prešlo už 398 zdravotníkov
2
Galéria
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM