Jakub Forgács Rôzne Správy

Yalla Habibi po šou NA NOŽE ožila: Martin nám dal nádej na ÚSPECH, ďakuje majiteľka

Televízny štáb zavítal do orientálnej reštaurácie v centre Banskej Bystrice, aby jej kuchár Martin Novák mohol pomôcť v napredovaní. Odvtedy tam majú plno od rána do večera.

Ilustračný obrázok k článku Yalla Habibi po šou NA NOŽE ožila: Martin nám dal nádej na ÚSPECH, ďakuje majiteľka
19
Galéria
Foto: Jakub Forgács / Zdroj: Dnes24.sk

Už niekoľko týždňov beží na obrazovkách Televízie Markíza 4. séria obľúbenej relácie Na nože. Kým pred rokom v rámci nej zavítal známy šéfkuchár Martin Novák do podniku Pizza Pub Tank na banskobystrickej Fončorde, tentoraz jeho kroky smerovali do centra mesta. Kritike a následnej pomoci podrobil orientálnu reštauráciu Yala Habibi (pozn. red.: „Poď sem, moja láska“) na Námestí SNP.

Chýbajúci zákazníci

Martina Nováka pozvala Lara, dcéra Inas, majiteľky reštaurácie zo Sýrie, ktorá podnik vedie spolu so svojou sestrou Danou. Práve Lara chcela pomôcť svojej mame. V rodinnom podniku však pracuje ako čašník aj Larin brat Maxim a veľkým dielom pomáha otec Menhal, ktorý je známym banskobystrickým ortopédom. Bez jeho finančnej podpory by totiž reštaurácia po jej otvorení nemohla fungovať.

Hneď po príchode do reštaurácie Martin netajil prekvapenie. „Vaša terasa je smutná,“ poznamenal na adresu dvoch prázdnych stolov pred vchodom. Jedlo označil za „výborné, s ktorým sa stretol prvýkrát“. Ako veľký problém však videl 40 minút dlhé čakanie naň.

„Keď tu varia takého výborné jedlo, prečo je tá reštaurácia prázdna?,“ pýtal sa.

Problémy v kuchyni

Ukázalo sa, že v reštaurácii mali problém so systémom v kuchyni, kde vládol chaos a stávalo sa, že dvaja kuchári robili to isté. Problém bol aj s rečovou bariérou pri komunikácii so zákazníkmi a názvami jedál, ktoré boli pre domácich neznáme.

„Musí sa to zmeniť alebo je koniec,“ pohrozil Martin.

Hneď však prišiel aj s riešením. Do reštaurácie priviedol tlmočníčku a majiteľky zobral do podniku svojho kamaráta, v ktorom si pozreli efektívne fungovanie kuchyne či systém priraďovania úloh. „Musíme sa naučiť spolupracovať,“ zhodnotili po tejto skúsenosti.

Následne prešiel podnik veľkými zmenami. Martin sa postaral, aby boli priestory ešte atraktívnejšie, pribudli tematické taniere aj vynovené jedálne lístky, vďaka ktorými sa zákazníci mohli dozvedieť viac o svojich jedlách a dokonca si ich pred objednaním pozrieť. Aby prilákali do reštaurácie ešte viac ľudí, vzorky „naj“ dobrôt ponúkali okoloidúcim v centre spolu s letákom o reštaurácii.

S láskou a s citom

Po premene Martin netajil nadšenie. Prvé predjedlá totiž odišli z kuchyne už za sedem minút. Technická chyba pri objednávkovom systéme síce narobila problémy a vtedy musel na pár chvíľ zvýšiť hlas, aby obsluha zase fungovala ako má. Nakoniec však reštaurácia zaťažkávajúcu skúšku s náporom zákazníkov zvládla.

Keď sa Martin vrátil po mesiaci, mal pre majiteľky milé slová. „Robíte to s láskou, robíte to s citom, robíte to ako maminy,“ povedal. Reštaurácii udelil hneď štyri hviezdičky. Odozvou bola nefalšovaná radosť a dojemné objatia.

My sme sa do Yalla Habibi vybrali osobne, aby sme zistili, čo sa od návštevy televízneho štábu zmenilo a ako majiteľky vnímajú účasť v tejto šou s odstupom času. Viac sa dočítate na nasledujúcej strane.

Ďalšie aktuálne správy

V OBRAZOCH: Raštaurácia Yalla Habibi ožila po šou Na nože
19
Galéria
Foto: Jakub Forgács / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM