Veľký prieskum v bystrickej nemocnici: Pacienti sa najviac sťažujú na stravu a ubytovanie, za čo ďakujú?
V Rooseveltke každoročne hospitalizujú tisíce pacientov. Tí môžu svoju spokojnosť so službami v nemocnici vyjadriť v ankete a toto právo využili tisíce z nich. Na čo majú najviac pripomienok a s čím boli naopak spokojní?
„Manažment Fakultnej nemocnice s poliklinikou F. D. Roosevelta Banská Bystrica sa pravidelne v polročných intervaloch zaoberá výsledkami Ankety spokojnosti hospitalizovaných pacientov a ich slovnými pripomienkami,“ informovala Ružena Maťašeje, hovorkyňa banskobystrickej nemocnice. Ako pokračovala, predložené údaje sumarizujúce výsledky za prvý polrok 2014 jasne ukázali, že hospitalizovaní pacienti majú najviac pripomienok k poskytovaným službám (ubytovacím, či stravovacím) a len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.
Vyjadrilo sa takmer 30 % pacientov
„Pacienti Rooseveltovej nemocnice majú možnosť od roku 2008 prostredníctvom anketových lístkov komplexne hodnotiť poskytovanú zdravotnú starostlivosť, správanie personálu, kvalitu informácii, ako aj stravovacie služby, ubytovanie či upratovanie známkou od 1 do 5,“ povedala hovorkyňa, podľa ktorej na druhej strane anketového lístka môžu pacienti slovne vyjadriť svoju spokojnosť a pochvalu alebo uviesť konkrétne pripomienky.
Ako spomenula, za prvý polrok 2014 z celkového počtu 16 050 hospitalizovaných pacientov anketové lístky vyplnilo 4 603 pacientov, čo predstavuje takmer 29 % návratnosť. „Na odovzdaných lístkoch svoju spokojnosť, či nespokojnosť vyjadrili pacienti slovne približne v 870 pripomienkach,“ uviedla.
Kritika stravy a ubytovania
Najkritizovanejšia bola strava, pripomienky k nej malo 152 pacientov. Kritizovali najmä servis a transport stravy. Pacienti mali výhrady aj ku kvalite ubytovania. Pripomienky sa týkali postelí, matracov, klimatizácie, sociálnych zariadení a vybavenosti izieb. Spolu približne 300 pripomienok, prezradila Maťašeje, podľa ktorej nespokojnosť so správaním a konaním lekárov a ostatného personálu v ankete vyjadrilo iba 25 pacientov.
„Okrem ankety bolo rôznou formou na oddelenie kontroly a sťažností predložených 47 sťažností, avšak len štyri z týchto sťažností sa týkali nespokojnosti so zdravotnou starostlivosťou,“ doplnila.
Stovky pacientov ďakovali
Pacienti podľa jej slov na anketových lístkoch napísali spolu 353 pozitívnych hodnotení a poďakovaní na adresu kolektívov jednotlivých oddelení, lekárov, sestier a ostatného personálu. „Osobitne na adresu vedenia nemocnice bolo doručených 34 ďakovných listov, v ktorých pacienti ďakovali za príkladnú starostlivosť,“ dodala hovorkyňa.
„Analýzou všetkých pripomienok a sťažností môžeme s uspokojením konštatovať, že nemocnica si plní svoju funkciu poskytovania zdravotnej starostlivosti na vysokej úrovni. Má vysokokvalifikovaný personál (viac ako 2 000 zamestnancov) vykonávajúci svoju odbornú prácu v prospech každého jedného pacienta, ktorý vkročí do našej nemocnice," povedal po vyhodnotení ankety a ostatných podaní Peter Molnár, zmocnenec pre kvalitu Fakultnej nemocnice s poliklinikou F. D. Roosevelta.
Pri počte 16 050 ukončených hospitalizácií a okolo 200 000 ambulantne vyšetrených pacientov v sledovanom období bol pomer negatívnych ohlasov na poskytnutú zdravotnú starostlivosť a služby s tým spojené relatívne nízky. „Manažment nemocnice pristupuje k podaným sťažnostiam a výsledkom ankety spokojnosti s plnou vážnosťou a našou snahou teraz aj v budúcnosti je dosahovať plnú spokojnosť u každého nášho pacienta,“ dodáva k výsledkom ankety riaditeľ nemocnice Vladimír Baláž.
Foto: ilustračné