Stanislav Černák Správy

Prvej etape Rodinnej cestičky svitá na lepšie časy: Cyklotrasa má merať viac ako 5 kilometrov

Ako nekonečná telenovela. Zdá sa však, že už konečne by sa veci mali začať hýbať. Banskobystrická župa by nakoniec predsa len mala výstavbu Rodinnej cestičky Zvolen-Sliač financovať v plne výške.

Ilustračný obrázok k článku Prvej etape Rodinnej cestičky svitá na lepšie časy: Cyklotrasa má merať viac ako 5 kilometrov
Zdroj: Webnoviny.sk

Dlho očakávaná cyklocesta medzi Sliačom a Zvolenom po korune hrádze rieky Hron by sa predsa mala čo nevidieť stavať. Aj keď ju nové vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) nechcelo pôvodne v plnej výške financovať, väčšinový hlas krajských poslancov zložený zo zástupcov SMERu-SD a KDH nedávno peniaze na stavbu schválil.

Trasa za 633 000

Cyklotrasu má postaviť za viac ako 633 000 eur spoločnosť Skanska SK, ktorú v súťaži vybral samosprávny kraj ešte vlani v máji a uzavrel s ňou aj zmluvu o dielo. S mestom Sliač, ktoré má na cyklotrasu od mája 2012 vydané stavebné povolenie, uzavrel BBSK na konci minulého roka zmluvu o spolupráci.

Dĺžka cyklocesty je 5080 metrov, šírka je 2,5 metra. Trasa začína na parkovisku pri obchodnom centre vo Zvolene, prechádza korunou hrádze rieky Hron a do Sliača prichádza poza mestskú časť Rybáre, kde končí. Pozdĺž trasy budú tri oddychové miesta a to v km 0,032, 4,256 a 5,060.

Proti spolufinancovaniu najmä Zvolen

Samosprávny kraj pod novým vedením chcel pôvodne na projekt vynaložiť len 250 000 eur, ostatok mali dofinancovať dotknuté samosprávy. Tie menšie to však videli ako nereálne a proti bolo aj mesto Zvolen, ktorého poslanci poverili primátora Miroslava Kuseina, aby vedenie kraja o povinnosti plniť si svoje záväzky presvedčil.

Podľa Kuseina ide o regionálny projekt, ktorý je zahrnutý aj v záväznej časti Územného plánu BBSK. „Na jeho realizácii sa tvrdo pracovalo niekoľko rokov, je naň vydané stavebné povolenie. Projekt bude pokračovať zo Sliača až do Banskej Bystrice a je nereálne, aby sa na jeho spolufinancovaní podieľali také obce ako Veľká Lúka, Badín, Hronsek. Z tohto pohľadu je nutné a efektívne, aby stavbu v budúcnosti vlastnil, spravoval a udržiaval jeden vlastník,“ povedal Kusein a pokračoval, „Samosprávny kraj musí podporovať realizáciu projektov, ktoré majú regionálny charakter. V záväzných regulatívoch územného plánu BBSK sú zadefinované aj ďalšie cyklotrasy, napríklad Poltár – Rimavská Sobota, ktoré bude treba projektovo pripraviť a rovnako je nereálne, aby sa obce a mestá v daných katastroch podieľali na spolufinancovaní projektu.“

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM