Regionálny produkt Podpoľania: Certifikát dnes získalo až 13 výrobcov
Spolu 13 výrobcov získalo dnes certifikát, umožňujúci používať na vybraných výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ocenenia odovzdali firmám a remeselníkom zástupcovia Miestnej akčnej skupiny Podpoľanie.
Certifikát získali výrobky z ovčieho syra Farmy Zlatý vŕšok Jozefa Zvaru, maková štrúdľa z Pekárne u Boriakov v Detve, Pšenično-ražný chlieb z Pekárne Hriňová, pekárenské výroby z Pekárne Mravec a synovia z Dúbrav, Škvarkovník od výrobcu Hotel Detva a Med z Podpoľania, ktorý varába Ján Tuček.
Ocenené boli aj Výšivky krivou ihlou, Krojové súčasti z Podpoľania, Krojované bábiky od Jany Kucbeľovej – Parta – Slovenské ľudové umenie, a Detvianska výšivka krivou ihlou od Ivety Smilekovej – Detvianske ľudové umenie. Značku môžu používať aj Detvianske výšivky na taškách od Lýdie Golianovej a tiež tašky a kabely s tradičnou výšivkou od Andrey Šulekovej.
Ocenené aj bryndzové jedlá
Certifikované sú aj Detvianskej vyrezávané kríže – prícestné, náhrobné, nástenné a stolové od Jozefa Krnáča a miniatúry Detvianskych maľovaných drevených krížov od Milana Malčeka. Regionálnou značkou boli ocenené aj bryndzové jedlá z Podpoľania – Bryndzové halušky so slaninkou a klobásou, Zemiakové placky plnené bryndzou, Zemiakovo – bryndzové pirohy, ktoré vyrába spoločnosť Studňa.
„Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny pochádzajúce priamo z regiónu,“ povedala manažérka Miestnej akčnej skupiny Podpoľanie Elena Jankovičová.
Podpora miestnej ekonomiky
Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín.
Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce. Ďalšie kolo, v ktorom miestni podnikatelia budú mať možnosť certifikovať si svoje výrobky, vyhlási MAS Podpoľanie na jeseň 2013.
Foto: ilustračné