Poznáme výsledky personálneho auditu na radnici: 7 zamestnancov je nevyťažených, 44 má rezervy
Vedenie mesta informovalo poslancov a zamestnancov radnice o výsledkoch personálneho auditu. Auditori vypracovali aj návrhy na riešenie niektorých problémov. To sa nepáčilo niektorým poslancom. Aká je teda vyťaženosť zamestnancov mestského úradu?

Ešte začiatkom roka avizovala zvolenská primátorka Lenka Balkovičová, že na radnici prebehne personálny audit, aby vedela, ktoré funkcie sú ako vyťažené. Audit už prebehol a o jeho výsledkoch bolo, vedenia mesta, poslanci i verejnosť informovaná na poslednom rokovaní mestského zastupiteľstva vo Zvolene. Mesto vyšla táto sonda do vyťaženosti 8 200 eur.
Ako uviedol Roman Šlúch z firmy, ktorá vykonala personálny audit, informácie získavali na zvolenskej radnici 4 auditori a ďalších 22 ich bolo v teréne. Audit ponúkol vskutku zaujímavé výsledky. Auditori pracovali s percentuálnou tabuľkou. 0–49 % znamená, že sú zamestnanci nevyťažení, 50–74 %, že sú rezervy vo vyťaženosti, 75–89 % je optimálne vyťaženie a nad 90 % je pracovník vyťažený.
Ako dopadla zvolenská radnica?
Mestský úrad vo Zvolene dosiahol vyťaženosť 75 %, čo znamená optimálne vyťaženie. Ako najvyťaženejší úsek vyšiel odbor Regionálneho rozvoja. Šlúch odprezentoval aj podrobnejšie výsledky, ktoré ukázali, že 7 zamestnancov úradu je nevyťažených, 44 majú rezervy a 56 z nich je vyťažených optimálne.
Do výstupu z personálneho auditu patria aj návrhy riešenia spoločnosti, ktorý ho vykonala. Medzi najzaujímavejšie návrhy patrí zredukovať počet odborov z 9 na 5. Vedúci odboru by mal mať pod sebou minimálne 20 zamestnancov, vedúci oddelenia minimálne 5. „Je na vedení mesta, ako naložia s našimi návrhmi,“ pripomenul Šlúch.
Strhla sa aj vlna nevôle
Vlna nevôle sa strhla po návrhu na zredukovaní Sociálneho odboru a návrhu zlúčenia s odborom školstva. Poslankyne Alžbeta Staníková a Jana Szedélyová sa ostro ohradili voči tomuto návrhu. „Pod správu Sociálneho odboru patrí okrem iných činností útulok, komunitné centrum, ľudia v hmotnej núdzi. Skôr je tento počet pracovníkov nepostačujúci,“ povedala Staníková. „Vyťaženosť napríklad spomenutého odboru sa nedá odmerať,“ doplnila ju Szedélyová.
Slovo primátorky
Samozrejme, že ide iba o návrhy. Svoje stanovisko k auditu zajala aj primátorka. „V prvom rade som vám chcela prezentovať a informovať vás o výsledkoch auditu. Je pravda, že som nevedela, čo všetko je náplňou práce ľudí na Sociálnom odbore, ktorú majú vyznačenú v organizačnej štruktúre.“
A jej zhrnutie celej sondy v štruktúrach radnice? „Veľa sme diskutovali pri záveroch auditu. Sú to len návrhy, neznamená to, že tak aj bude vyzerať reorganizácia mestského úradu. V mnohých prípadoch audit však ukázal rezervy niektorých zamestnancov. Tu bude treba prerozdeliť práce a do budúcna s týmto potenciálom počítať. Som povinná vás informovať o organizačnej štruktúre, ktorá je v mojej kompetencii. Toto je záver auditu a o ďalšej organizačnej štruktúre, vás budem informovať v zmysle zákona.“
Foto: ilustračné