Štiavnici chýbali zahraniční turisti: Banské múzeum ráta stratu v desaťtisícoch eur
Niektorým turistickým lákadlám tohroročné dovolenky na Slovensku prospeli. Slovenské banské múzeum však bolo zvyknuté na prílev zahraničných návštevníkov.
Slovenské banské múzeum (SBM) navštívilo počas letnej turistickej sezóny o takmer 20 000 menej návštevníkov ako minulý rok, pričom na poklese sa podieľala najmä absencia zahraničných turistov. Negatívna bilancia sezóny sa odzrkadlila aj vo výraznej finančnej strate. O detailoch informovala Petra Páchniková, vedúca odboru marketingu a environmentálnej výchovy SBM.
Návštevnosť klesá
„Od mája do konca septembra navštívilo Slovenské banské múzeum 87 726 osôb, z toho 2,5 percenta tvorili zahraniční turisti. Oproti roku 2019 je to za rovnaké obdobie o 19 851 ľudí menej, čo predstavuje pokles návštevnosti o 18,45 percenta,“ priblížila Páchniková. Dodala, že turisti zo zahraničia tvorili minulý rok viac ako 13 percent všetkých návštevníkov.
Výrazný pokles turistov sa v SBM odzrkadlil aj v príjmoch. „Múzeum eviduje k 4. októbru celkovú stratu v tržbách viac ako 71 000 eur,“ povedala Páchniková. Návštevnosť má v jesenných mesiacoch navyše naďalej klesajúcu tendenciu, a to aj z dôvodu chýbajúcich školských skupín.
Negatívna bilancia
Podľa Páchnikovej je celková bilancia tohtoročnej letnej turistickej sezóny z pohľadu SBM jednoznačne negatívna. Pripomína, že expozície múzea boli na jar dva mesiace úplne uzatvorené, následne po uvoľnení opatrení prichádzali turisti nárazovo vo veľkých počtoch.
„Spôsobilo síce zníženie dosahov krízy, ale z pohľadu cestovného ruchu aj pocit masovosti, stratu komfortu či zvýšenú agresivitu návštevníkov,“ prezradila.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24 a Facebooku.
Foto: ilustračné