Miloš v Žiari parkoval cez appku, zostal prekvapený: Čo na to dodávateľ?
Inteligentné parkovanie funguje v žiarskom centre pár týždňov. Čitateľ nás upozornil na svoju nepríjemnú skúsenosť. Zisťovali sme, čo je vo veci.
Žiar nad Hronom prvým mestom na Slovensku, v ktoré testuje systém SMART parkovania od dodávateľa Orange Slovensko. Ako pilotné mesto bude Žiar systém testovať prvých 18 mesiacov.
Aby Žiarčania mohli nové parkovanie využívať, musia si nainštalovať mobilnú aplikáciu zaparkujto. Tá im formou mapy ukáže, ktoré parkovacie miesta a ako dlho sú voľné. Systém sa v súčasnosti týka približne 120 parkovacích miest centre. Pod každým z nich je nainštalovaný senzor prepojený s aplikáciou, ktorý detekuje, či na mieste parkuje alebo neparkuje vozidlo.
Aplikácia štrajkovala
Moderné parkovanie v meste funguje pár týždňov. Na problémy s ním nás upozornil čitateľ Miloš. Ten sedel za volantom a aplikácie sa ujala jeho manželka z miesta spolujazdca.
,,Chceli sme nájsť voľné miesto pri mestskom úrade. Manželka aplikáciu aktivovala ju na úrovni I.ZŠ. Aplikácia jej rýchlo ukázala hádam aj 10 voľných miest v blízkosti MsÚ. Bohužiaľ, po príchode k tým miestam nebolo ani jedno voľné. Aplikácia samozrejme stále ukazovala tie isté voľné miesta. Len kvôli zvedavosti som to v priebehu dňa vyskúšal približne päťkrát. Ani jedno označené voľné miesto z aplikácie nebolo v skutočnosti voľné," vysvetľuje Miloš a dodáva, že miesta, ktoré zas aplikácia ukazovala ako obsadené, boli v skutočnosti voľné.
Dodávateľ o probléme vie
S podnetom nášho čitateľa sme sa obrátili na spoločnosť Orange Slovensko, ktorá je dodávateľom systému inteligentného parkovania. Ako pre Žiar24 uviedla Ivica Hricová z PR oddelenia spoločnosti, systém zatiaľ funguje v pilotnej prevádzke a ešte prebieha jeho dolaďovanie.
,,Zaznamenali sme občasné nepresnosti pri detekovaní vozidiel na parkovacích miestach v okolí mestského úradu, na ich odstránení a celkovom doladení pri zaznamenávaní obsadenosti intenzívne pracujeme," ozrejmila Hricová.
Zároveň vyzvala Žiarčanov, aby problémy so smart parkovaním hlásili rovno dodávateľovi služby. ,,Budeme radi, ak nám obyvatelia o prípadných problémoch dajú vedieť aj priamo cez aplikáciu zaparkuj.to. A to či už cez nahlásenie problému na konkrétnom parkovacom mieste alebo cez formulár Kontaktujte nás," dodala.
Foto: ilustračné