Kremnickú ulicu pokryl červený prach: Cestári vysvetľujú prečo, FOTO
Ťah cez mesto bol ošetrený novým protišmykovým povrchom. Kremničania si po prácach všimli červený poprašok v rôznych častiach cesty.
Ešte koncom júna pribudla na častiach cesty na Dolnej ulici v Kremnici nová povrchová úprava s výraznými červenými plochami. Ako vtedy priblížili cestári, ide o bezpečnostnú protišmykovú úpravu vozovky typu ,,TYREGRIP", ktorá má zvýšiť stabilitu vozidla, skrátiť brzdnú dráhu a zlepšovať drenážne vlastnosti cesty za dažďa.
Uvoľňovanie kamienkov
Pár dní po aplikácii novinky si obyvatelia všimli červené pásy aj mimo plôch s protišmykovým povrchom. ,,Ten červený materiál zrejme rozfúkal vietor, pretože pokrýval aj časti cesty, kde nie je aplikovaný ten nový povrch," upozornila nás čitateľka Lenka (foto v galérii).
Cestári ubezpečujú, že bezpečnostná protišmyková úprava prebehla v Kremnici bez problémov, v zmysle technologického postupu za dodržania všetkých podmienok.
,,Uvoľňovanie kamienkov je bežné, po realizácii sa zametie aplikovaný materiál, to sme urobili, avšak cca.1 – 2 týždne sa uvoľňujú kamienky, ktoré nepriľnuli k epoxidovej živici, a ktoré po zaťažení sa niektoré uvoľnia. Odstránenie uvoľnených kamienkov sa vykonáva bežným zametením a vysiatím, 2× zametacím strojom po prvom týždni a ešte raz po 2–3 týždňoch. Kamienky sa viac už neuvoľňujú," priblížila hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Lucia Karelová. Ako dodala, uvoľňovanie kamienkov nemá vplyv na protišmykové vlastnosti povrchu.
Vodiči stále chodia prirýchlo
Podľa Karelovej bola Dolná ulica v Kremnici vybratá pre špeciálnu úpravu z dôvodu zbystrenia pozornosti vodiča na problém, v tomto prípade prechod pre chodcov.
Hoci pred pár rokmi na frekventovanom ťahu cez mesto pribudli reflexné gombíky, podľa hovorkyne SSC sú vodiči stále nezodpovední.
,,Aj napriek, tomu, že v roku 2015 boli v rámci akcie zlepšenia stavebno-bezpečnostných opatrení zabudované dopravné reflexné gombíky, vodiči nerešpektujú povolenú rýchlosť. Po čiastočnom dokončení rekonštrukcie cesty po Kremnické Bane bol evidentný nárast dopravy, najmä kamiónovej, čo malo za následok problémy pre pohyb chodcov v prieťahu mestom," uzavrela.