Kritika výjazdového rokovania vlády. Podľa starostu Mýtnej regiónu nepomohlo
Novohrad potrebuje rýchlostnú cestu R2 ako soľ. Práve ona by mohla pomôcť rozvoju regiónu. Aj preto starosta Mýtnej kriticky zareagoval na rokovanie Fica a spol. v Lučenci
Výjazdové rokovanie vlády nemalo význam a nepomohlo zaostalému regiónu Novohrad, ktorý na svoj rozvoj potrebuje hlavne vybudovanie rýchlostnej cesty R2. V reakcii na minulotýždňové zasadnutie vlády v Lučenci to uviedol Pavel Greksa, starosta obce Mýtna, ktorý patrí medzi hlavných aktivistov za vybudovanie R2 v regióne. Vyhlásenia vlády na tomto zasadnutí považuje podľa vlastného vyjadrenia za teatrálne a celé výjazdové rokovanie bolo podľa neho iba marketingovým ťahom, v rámci ktorého sa pre Novohrad nič neurobilo.
Prioritou R2
„Pre nás, obyvateľov týchto zaostalých regiónov, je prioritou výstavba R2 a veľmi sme ani nepožadovali nejakú pomoc malým podnikom. Predpokladali sme, že vláda na výjazdovom zasadnutí ohlási začiatok výstavby R2 v úseku od Kriváňa po Tomášovce tak, ako je to uvedené na stránkach Národnej diaľničnej spoločnosti. To sa však nestalo,“ konštatoval starosta.
Dodal, že sa mu ťažko počúvalo vyjadrenie ministra dopravy Romana Brecelyho (#Sieť), ktorý na tlačovej konferencii tvrdil, že na tento úsek je už vydané stavebné povolenie. „My ako dotknutá obec vieme, že zatiaľ nezačalo ani konanie ohľadom stavebného povolenia,“ podotkol Greksa s tým, že ešte viac ho prekvapili ministrove slová o dokončení predmetného úseku do rokov 2019 až 2020. „To sa už ani technicky proste nedá stihnúť,“ povedal.
V prípade, ak sa v najbližšej dobe nezačne výstavba cesty, celý región podľa neho pôjde do zabudnutia. „Juh stredného Slovenska môže zachrániť len táto rýchlostná cesta, za ktorú bojujem už 20 rokov. V Novohrade a na Gemeri však neboli a nie sú vrcholoví politici, ktorí by za ňu tiež bojovali,“ doplnil starosta, podľa ktorého by R2 priniesla regiónu nové impulzy. „Nespojila by nás totiž len s Bratislavou a západným Slovenskom, ale aj s východom a priniesla by možnosť príchodu nových investorov z obidvoch strán,“ zdôraznil.
20 000 vozidiel denne
Absencia rýchlostnej cesty R2 podľa neho v súčasnosti výrazne sťažuje život obyvateľom Mýtnej, ktorá leží na hlavnom južnom cestnom ťahu a podľa údajov z meračov rýchlosti ňou prejde denne zhruba 20 000 vozidiel. „Obyvatelia sa neustále sťažujú na hluk, prašnosť a boja sa prechádzať cez cestu, keďže mnohí vodiči nedodržujú povolenú rýchlosť a nerešpektujú ani priechody pre chodcov,“ priblížil Greksa s tým, že najhoršie sú na tom obyvatelia, ktorí bývajú priamo pri ceste. „Tí v noci nemôžu pre hluk vozidiel ani poriadne spávať,“ zakončil.
Podľa šéfa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Romana Brecelyho bude potrebné zaoberať sa v súvislosti s regiónom dostavbou komunikácie R2. „Budeme preto hľadať zdroje na to, ako dofinancovať celú trasu Kriváň – Lučenec,“ povedal Brecely na výjazdovom rokovaní vlády v Lučenci s tým, že dokončenie R2 závisí najmä od finančných zdrojov. „V zásade pokiaľ bude zabezpečené financovanie, tak môžeme okamžite stavať. Termín dokončenia, pokiaľ by sme išli svižne, môže byť okolo roku 2019 až 2020,“ doplnil.
Čítajte tiež:
Fico v Lučenci o dostavbe R2: Ak nebudú iné zdroje, pôjdeme do investičnej výnimky
Vláda v boji s vysokou nezamestnanosťou. Miliónová investícia do okresu Lučenec