Nové REBRÍČKY slovenských škôl: V TOP 10 je hneď niekoľko bystrických zástupcov
Bystrické školy hanbu rozhodne nerobia. Základné aj stredné školy nájdeme na najvyšších priečkach rebríčka INEKO.
Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil nové rebríčky škôl. Vznikajú na základe výsledkov, ktoré dosahujú žiaci na jednotlivých základných, stredných odborných školách a gymnáziách. Informovalo o tom INEKO v tlačovej správe.
Medzi NAJ základkami
Po aktualizácii rebríčkov sa posunula na vedúcu pozíciu medzi ZŠ na celoslovenskej úrovni Základná škola sídliaca v Košiciach na Staničnej 13. Zlepšenie dosiahli aj ďalšie školy – súkromná ZŠ pre nadané deti na Bajkalskej 20 v Bratislave poskočila na druhé miesto a najlepšiu trojicu dopĺňa ZŠ Park Angelinum 8, Košice.
Z bystrických základných škôl sa najviac darilo ZŠ Ďumbierska 17 na 7. pozícii a ZŠ SSV Skuteckého 8 obsadila 10. miesto.
Ako dopadli stredoškoláci?
Pri SOŠ prvé miesto obhájila SPŠ elektrotechnická na Plzenskej ul. v Prešove. Na druhú priečku sa po významnom raste hodnotenia prepracovala Súkromná SOŠ, ktorá sídli na Ulici 29. augusta v Poprade a na tretie miesto sa posunula Obchodná akadémia na Bernolákovej v Zlatých Moravciach.
Bystrická Stredná zdravotná škola J. G. Tajovského 24 obsadila 7. miesto a do TOP 30 sa prebojovala aj SPŠ J. M. Hurbanova 6 na 23. priečke.
V prípade gymnázií zostala vedúca trojica úplne rovnaká. Pvé miesto obhájilo Gymnázium Jura Hronca (Novohradská) v Bratislave. Nasleduje Gymnázium na Poštovej 9 v Košiciach a prvú trojicu uzatvára žilinské Gymnázium na Varšavskej ceste.
Jediným zástupcom v TOP 30 je bystrické Gymnázium J. G. Tajovského 25 na 15. mieste.
Spätná väzba pre školy a rodičov
Ministerstvo školstva po dvojročnej prestávke vrátilo k realizovaniu Testovania 9 a písomnej časti maturít a po ročnej pauze aj k testovaniu piatakov (Testovanie 5).
„Celoplošné merania sú totižto dôležité nielen pre zabezpečenie spätnej väzby pre školy, zriaďovateľov a rodičov, ale sú tiež jedným z predpokladov pre odstraňovanie informačnej nerovnosti a následný rast kvality vzdelávania. Navyše, ich pravidelná realizácia je kľúčová aj pre meranie tzv. pridanej hodnoty vo vzdelávaní na stredných školách a otvára cestu aj pre prípadné budúce meranie pridanej hodnoty na druhom stupni základných škôl,“ uviedlo v tlačovej správe INEKO.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné