Veľké plány s pozoruhodnou zubačkou: Kam smeruje prvá jazda a ako chcú nalákať turistov?
Ozubnicový parný vlak sa na svoju prvú tohtoročnú jazdu z Tisovca vydá už o pár mesiacov. Celkový počet jeho jázd by mal byť ešte vyšší, než sa pôvodne počítalo.
Na základe pôvodného plánu mal parný vlak premávať každú prvú sobotu v mesiaci, podľa Spišiaka to však zmenili, aby lepšie vyhoveli záujmu turistov. Jazdy teda naplánujú na jednotlivé dátumy, pričom každý mesiac by mali byť minimálne dve a ich celkový počet tak bude podstatne vyšší, než bolo zamýšľané. „V auguste budeme voziť turistov každý týždeň, celkovo tam teda budú až štyri jazdy,“ uviedol Ján Spišiak, Potvrdil to predseda občianskeho združenia Zubačka. Presný harmonogram všetkých jázd by mal byť podľa predsedu schválený koncom januára, pre záujemcov o jazdu bude dostupný na stránke zubacka.sk
Prvá jazda historického rušňa koncom apríla ešte nebude určená pre verejnosť, členovia OZ Zubačka pôjdu svoj vlak ukázať do Košíc na akciu Prebúdzanie Katky. „Zubačku sme už predstavili na západnom Slovensku v Bratislave, boli sme aj vo Zvolene na Grand Prix a teraz chceme ísť ešte aj na východ,“ informoval Spišiak.
Hlavná trasa parného vlaku bude smerovať z Tisovca na Zbojskú, kde v úseku od stanice Bánovo začína samotná ozubnicová trať. Minimálne jedna tohtoročná jazda však bude aj opačným smerom, do Hnúšte, kam by „zubačka“ mala zavítať na Dni mesta. „Vyzerá to tak, že jazda do Hnúšte s veľkou pravdepodobnosťou bude, s mestom už prebiehajú rozhovory. Oficiálne to budeme vedieť koncom januára,“ povedal Spišiak.
V Tisovci chcú premávku parného vlaku zosúladiť aj s fungovaním ostatných atrakcií v širšom regióne a rokujú s Čiernohronskou železnicou a Salašom Zbojská. „Chceme, aby sa naše akcie prelínali a ľudia sa previezli cez salaš až na Horehronie,“ informoval predseda OZ.
Hoci do prvej jazdy historického vlaku zostávajú ešte približne tri mesiace, členovia OZ Zubačka už teraz rušeň a vagóny pripravujú na turistickú sezónu. „Od 3. januára mávame každý týždeň brigádu, robíme údržbu a preventívne opravy na vagónoch v zmysle železničných predpisov,“ uzavrel Spišiak.
Foto: ilustračné