Breznianska samospráva "reštartovala" podnety od občanov
Na webovej stránke mesta nájdete odkaz na aplikáciu City Monitor, vďaka ktorej sa môžete na samosprávu obracať s vašimi podnetmi, návrhmi či sťažnosťami. Samospráva ju musela "reštartovať".
City Monitor je pre samosprávu výborným nástrojom na efektívnu komunikáciu s obyvateľmi pri odstraňovaní porúch a riešení problémov. Mesto Brezno v tejto službe občanom pokračuje naďalej.
Z dôvodu nesprávneho nastavenia systému riešenia podnetov a personálnych zmien sa mesto rozhodlo aplikáciu „reštartovať", preto v prípade, že vaše pripomienky ostali ozaj nevyriešené, nahrajte ich znova do aplikácie. Zodpovedný pracovník sa nimi bude zaoberať, informuje mesto Brezno na svojej webovej stránke.
Princíp služby je jednoduchý
Mesto Brezno v snahe zlepšiť a zefektívniť komunikáciu so svojimi občanmi v roku 2015 spustilo do prevádzky novú službu. Prostredníctvom bezplatnej aplikácie City Monitor poskytuje možnosť nahlásiť nežiaduce stavy v meste rýchlo a jednoducho. Primárne je určená pre majiteľov smartfónov s operačným systémom Android alebo IOS, ale využívať ju môžu aj tí, ktorí takýto telefón nemajú, a to prostredníctvom formulára na stránke www.citymonitor.sk.
Princíp celej služby je jednoduchý. Stačí si zadarmo stiahnuť do mobilu aplikáciu z web stránky mesta (www.brezno.sk), cez ktorú nahlásite svoje podnety na zlepšenie fungovania samosprávy podľa kategórií od čiernych skládok cez osvetlenie, výtlky, verejnú zeleň, dopravné značenie až po nehody.
Stačí ich čo najpresnejšie konkretizovať. Všetky nahlásené pripomienky sa automaticky zobrazia pracovníkovi samosprávy, ktorý ich vyhodnotí a určí, ktorá organizácia daný problém vyrieši.
Pozornosť venujú aktuálnym podnetom
Z dôvodu časovej náročnosti zisťovania stavu sa bude pozornosť venovať aktuálnym podnetom," vysvetlila vedúca útvaru primátora Dominika Predajnianska.
Podľa jej slov, všetky staré podnety označené ako „nevyriešené“ za rok 2018 budú vymazané a mesto Brezno bude pracovať tak, aby sa takáto situácia znovu neopakovala. „Prosíme občanov, aby podnety, ktoré podľa nich pretrvávajú a sú ozaj nevyriešené, znova nahrali do aplikácie."
City Monitor priniesol pre mesto výhody
Služba mesta takmer za štyri roky priniesla určité výhody. Občania nemusia vypisovať žiadosti, aplikáciu majú online v mobile, ako náhle si ju stiahnu a sú pripojení na internet, dostanú na vedomie informácie o spracovaní podnetu. Ich hlásenie môže byť v stave: evidované, v riešení a vyriešené.
Treba si tiež uvedomiť, že elektronická komunikácia je vždy rýchlejšia ako poštou, kde trvá dlhší proces zúradovania. Podávateľ môže návrh komentovať a konkrétny pracovník, ktorý ho má vybaviť, odpíše. Štandardne si občania vedia pozrieť všetky prijaté podnety, aj akým spôsobom boli vybavené.
Okrem klasického písmového hlásenia, môžu odfotografovať napríklad čiernu skládku, poškodenú komunikáciu, alebo spadnutý strom cez komunikáciu.
Ďalšou z výhod je, že podnet príde v aktuálnom čase zamestnancovi, ktorý ho vybaví. V čase neprítomnosti jedného zodpovedného pracovníka, sa prepája hlásenie na inú e-mailovú adresu ďalšej zodpovednej osoby, ktorá ho zastupuje. Občan je informovaný priebežne a o výsledku okamžite.
Zdroj: Mesto Brezno, foto: archív