Jakub Forgács Správy

Novinka na trati pri Bystrici: Má nové zabezpečovacie zariadenia

Nové zabezpečovacie zariadenie je navrhnuté a realizované tak, že zo stanice Uľanka je ovládaná aj železničná stanica Kostiviarska a v prípade potreby je možné obe tieto stanice ovládať aj zo stanice Banská Bystrica.

Ilustračný obrázok k článku Novinka na trati pri Bystrici: Má nové zabezpečovacie zariadenia
Zdroj: TASR

Na konci augusta boli do predčasného užívania úspešne odovzdané nové zabezpečovacie zariadenia na úseku železničnej trate Banská Bystrica – Dolná Štubňa. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aktivovali staničné zabezpečovacie zariadenie v stanici Uľanka a Kostiviarska a tiež traťové zabezpečovacie zariadenie medzi týmito stanicami a v úseku Uľanka – Harmanec Jaskyňa. Informoval o tom hovorca ŽSR Michal Lukáč.

„Taktiež bolo úspešne aktivované diaľkové ovládanie zabezpečovacieho zariadenia v úseku Banská Bystrica – Uľanka, vrátane nákladiska Dolný Harmanec. Zároveň došlo k úspešnej úprave traťového zabezpečovacieho zariadenia v stanici Banská Bystrica a medzi stanicami Banská Bystrica a Kostiviarska,“ pokračoval Lukáč.

Ako ďalej uviedol, momentálne finišujú posledné dokončovacie práce na stavbe tak, aby mohli byť zariadenia v najbližších týždňoch odovzdané do trvalého užívania. Súčasťou stavby je aj vybudovanie elektrického ohrevu výhybiek a vonkajšieho osvetlenia vrátane diaľkového ovládania. „Novinky výrazne prispejú k bezpečnosti dopravy na daných úsekoch. Už na jar tohto roka pritom došlo zo strany manažéra infraštruktúry k obnove štyroch výhybiek v tejto oblasti,“ doplnil Lukáč.

Železničná stanica Uľanka leží na trati Banská Bystrica – Dolná Štubňa. Ide o náročnú horskú trať, ktorá prekonáva horský masív medzi Banskou Bystricou a Turčianskou kotlinou. Dĺžka trate je viac ako 40 km a z toho takmer 13 km vedie cez celkom 22 železničných tunelov. Železničný zvršok na trati bol obnovený v 90. rokoch minulého storočia, s výnimkou výhybiek v niektorých železničných staniciach.

„Najhoršia situácia v technickom stave výhybiek bola na vrútockom zhlaví v železničnej stanici Uľanka. Obnova výhybiek však bola podmienená aj komplexnou rekonštrukciou dožitého elektromechanického staničného zabezpečovacieho zariadenia. Nové zabezpečovacie zariadenie je navrhnuté a realizované tak, že zo stanice Uľanka je ovládaná aj železničná stanica Kostiviarska a v prípade potreby je možné obe tieto stanice ovládať aj zo stanice Banská Bystrica,“ dodal Lukáč.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM