Správy

Rómske deti spod Pustého hradu dostali šancu: Učili sa pracovať s počítačom

Pod taktovkou skúseného lektora z oblasti informačných technológií malo každé dieťa, bez ohľadu na jeho sociálno-ekonomické zázemie, možnosť dovzdelať sa v tejto oblasti a rozvíjať svoje digitálne zručnosti.

Ilustračný obrázok k článku Rómske deti spod Pustého hradu dostali šancu: Učili sa pracovať s počítačom
Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Celkom 65 detí z marginalizovanej rómskej komunity, žijúcej pod Pustým hradom vo Zvolene, absolvovalo v uplynulých mesiacoch projekt Digitálne vzdelanie pre každého. Cieľom projektu, za ktorým stojí združenie Quo Vadis, bolo rozvíjať digitálnu gramotnosť detí ohrozených sociálnym vylúčením a chudobou a uľahčiť im život v digitálnej dobe.

„Obdobie pandémie ešte prehĺbilo priepastné rozdiely medzi skupinami, ktoré majú prístup k digitálnym technológiám a tými, ktoré k nim majú prístup obmedzený, alebo žiadny. Takmer pätina žiakov a žiačok zo základných a stredných škôl sa v období zatvorených škôl nevzdelávala prostredníctvom internetu a 7,5 percenta sa neučilo vôbec,“ uviedla k projektu zástupkyňa združenia Denisa Sciranková.

Partnerom projektu bola ZŠ P. Jilemnického 1 vo Zvolene, ktorú deti z rómskej komunity navštevujú. „Pod taktovkou skúseného lektora z oblasti informačných technológií malo každé dieťa, bez ohľadu na jeho sociálno-ekonomické zázemie, možnosť dovzdelať sa v tejto oblasti a rozvíjať svoje digitálne zručnosti,“ priblížila Sciranková.

Na realizáciu projektu získalo združenie 1 566 eur od Nadácie Orange z grantového programu Digitálny svet pre každého.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne správy

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM