Rómske deti spod Pustého hradu dostali šancu: Učili sa pracovať s počítačom
Pod taktovkou skúseného lektora z oblasti informačných technológií malo každé dieťa, bez ohľadu na jeho sociálno-ekonomické zázemie, možnosť dovzdelať sa v tejto oblasti a rozvíjať svoje digitálne zručnosti.
Celkom 65 detí z marginalizovanej rómskej komunity, žijúcej pod Pustým hradom vo Zvolene, absolvovalo v uplynulých mesiacoch projekt Digitálne vzdelanie pre každého. Cieľom projektu, za ktorým stojí združenie Quo Vadis, bolo rozvíjať digitálnu gramotnosť detí ohrozených sociálnym vylúčením a chudobou a uľahčiť im život v digitálnej dobe.
„Obdobie pandémie ešte prehĺbilo priepastné rozdiely medzi skupinami, ktoré majú prístup k digitálnym technológiám a tými, ktoré k nim majú prístup obmedzený, alebo žiadny. Takmer pätina žiakov a žiačok zo základných a stredných škôl sa v období zatvorených škôl nevzdelávala prostredníctvom internetu a 7,5 percenta sa neučilo vôbec,“ uviedla k projektu zástupkyňa združenia Denisa Sciranková.
Partnerom projektu bola ZŠ P. Jilemnického 1 vo Zvolene, ktorú deti z rómskej komunity navštevujú. „Pod taktovkou skúseného lektora z oblasti informačných technológií malo každé dieťa, bez ohľadu na jeho sociálno-ekonomické zázemie, možnosť dovzdelať sa v tejto oblasti a rozvíjať svoje digitálne zručnosti,“ priblížila Sciranková.
Na realizáciu projektu získalo združenie 1 566 eur od Nadácie Orange z grantového programu Digitálny svet pre každého.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné