Zdravo, chutne, aktívne

Ešte stále platí, že nesprávne stravovacie návyky a nedostatok pohybu stojí zdravotné poisťovne viac ako všetky zdravotné riziká spojené s fajčením. Uviedla to Denisa Priadková, koordinátorka kampane Zdravo, chutne, aktívne. Už 5. ročník tejto akcie,

Monika Obrtalová

Aj počas tohto ročníka sú pre záujemcov pripravené zaujímavé a akčné podujatia. „Tým, ktorým záleží na zdravej životospráve, kampaň opäť predstaví zdravé novinky a ukáže drobné kroky, ktoré vedú k obrovským výsledkom,“ uviedla Priadková. Ústrednou témou kampane je tento rok návrat k prírode.

V kalendári podujatí kampane počas piatich týždňov nechýba okrem ukážok zdravého varenia a ochutnávok zdravých potravín ani tradičná súťaž Mínus 3 kilogramy. „Vyškolené tímy odborníkov, zdravotníckeho personálu, dobrovoľníkov, lekárov, fyzioterapeutov, gastroenterológov budú záujemcov počas piatich týždňov merať, vážiť a nepôjde len o známy BMI – Body Mass Index, ale aj o hladinu tuku či cukru v krvi, ktoré väčšinou zostávajú skryté, no o to väčšie zdravotné problémy spôsobujú,“ vysvetlila koordinátorka kampane. S vyžitím poradenstva a radami o zdravom športovaní na Dni pohybu a starostlivosti o telo môžu potom záujemcovia znížiť svoju hmotnosť o tri kilogramy, čím prispejú nielen k zlepšeniu svojho zdravia, ale môžu získať aj hodnotné ceny.

„Nadváhou či obezitou u nás trpí viac ako štvrtina mužov a viac ako tretina žien. Pre porovnanie, v Číne či Indii je to menej ako šesť percent populácie a preto sa kampaň opäť vracia k ázijskej i stredomorskej kuchyni,“ uviedla Priadková a dodala, že pri ukážkach varenia nebude chýbať ani stredomorská kuchyňa. Konštatovala, že pokiaľ na prvý ročník kampane Zdravo a chutne prichádzali ľudia najmä s cieľom zníženia hmotnosti, dnes majú záujem o informácie najmä skupiny ľudí s rôznymi zdravotnými problémami. „Narastajúci počet civilizačných ochorení, obezity, alergií, porúch imunity, to všetko väčšinou súvisí s tým, čo máme na tanieri, respektíve s tým, čo a ako nakupujeme, ako varíme a ako stolujeme,“ poznamenala Priadková. Napriek osvete ľudia často nevedia, čo kupujú, pretože si ešte stále neosvojili dôležitý zvyk čítať, čo dané potravinárske výrobky obsahujú. „Je zaujímavé, že pri nakupovaní pre deti nás to zaujíma, pre seba to už nepovažujeme za veľmi dôležité,“ spomenula.

Kampaň Zdravo, chutne a aktívne je na Slovensku ojedinelým podujatím a medzi jeho každoročnými návštevníkmi nie sú výnimkou ani prípady ľudí, pre ktorých bola impulzom k znižovaniu hmotnosti a ich aj 20-kilogramová redukcia zostala trvalá. „Iní objavili spôsob stravovania, vďaka ktorému sa cítia omnoho lepšie, aktívnejšie, no bez aktívneho zásahu priamo do nákupných vozíkov v predajniach s potravinami by k takejto zmene sami nikdy nedospeli,” uzatvorila tému Priadková. Samotná kampaň potrvá do 25. júna.

Program kampane: [link=http://www­.zdravoachutne­.sk/odkaz.php?zach=pr­ogram]Kliknite[/lin­k]

Zdroj: TASR

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.