Monika Obrtalová Rôzne

Výstavba R1-tky stále napreduje

Priaznivé počasie a predĺžené pracovné zmeny spolu s nasadením vyšších stavebných kapacít umožnili ďalej vystupňovať tempo prác pri výstavbe rýchlostnej cesty R1. V máji Granvia Construction kompletne dokončila posledné zemné práce a dominantne sa sú

V máji priemerný počet pracovníkov na stavbe medzimesačne narástol o ďalších 11% na 1900 a na stavbe zároveň pracovalo 300 stavebných strojov a 350 dopravných prostriedkov, čo je o 50 viac ako v apríli. Kým v apríli sa výstavba rýchlostnej cesty R1 definitívne zbavila obmedzení zo zimného obdobia, máj znamenal pri výstavbe ďalšie zvýšenie intenzity prác. Konkrétne priemerný počet stavebných pracovníkov oproti mesiacu apríl ďalej narástol z 1700 na 1900 pri predĺžených pracovných zmenách. Spolu s vodičmi dopravných prostriedkov a stavebných strojov tak na stavbe rýchlostnej cesty R1 v máji pracovalo 2650 pracovníkov. Vyššie tempo prác dokladuje aj nárast počtu dopravných prostriedkov na 350 a takmer 300 stavebných strojov na všetkých štyroch úsekoch.

V máji sa podarilo kompletne dokončiť zemné práce. Výstavba sa sústredila na pokladanie jednotlivých vrstiev vozovky vrátane vrchných asfaltových. Čoraz výraznejšiu časť prác na R1 dnes tvoria dokončovacie práce, najmä budovanie krajníc a odvodňovacích žľabov, respektíve koncové úpravy násypov a svahov, po ktorých vedie trasa rýchlostnej cesty, najmä navážaním zeminy a výsevom trávnikov. Nosné konštrukcie mostov na 1.-3. úseku sú dnes takmer dokončené, práce na mostoch sa teraz sústredia najmä na dokončovacie práce, ako je izolácia mostoviek, realizácia ríms a osadzovanie dilatačných záverov. Stredisko správy a údržby rýchlostnej cesty (SSÚR) Selenec je už takmer kompletne dokončené, na dvoch odpočívadlách sa pracuje na zemných prácach, resp. na budovaní spevnených plôch a osvetlení.

Ku koncu mája 2011 bolo na úseku Banská Bystrica – severný obchvat stavebne dokončených 154 a rozpracovaných ďalších 131 objektov. Na SO 100 Preložka cesty I/66 bola ukončená realizácia aktívnej zóny na celom úseku. V km 0,450 – 0,700 boli zrealizované podkladné vrstvy, v záreze Kačica začali úpravy zárezových svahov realizovaním ílového tesnenia a humusovaním a po km 1,00 sa zriadila vyrovnávajúca vrstva zo štrkodrvy. Od km 2,200 prebieha pokládka prefabrikovaných žľabov a obrubníkov. Od km 4,200 po koniec úseku bola ukončená realizácia podkladných vrstiev a pokračuje pokládka obrubníkov a žľabov.

Na SO 101 Križovatka Kostiviarska na vetve „C,D“ prebiehala realizácia podkladných vrstiev mechanicky spevneného kameniva ako podkladu pre nasledujúce vrstvy asfaltu. Na vetve „A“ bola ukončená pokládka obrúb a realizácia štrkodrvy. Na SO 203 Most na preložke I/66 v km 0,332 začala II. etapa realizácie nosnej konštrukcie budovaním debnenia nosnej konštrukcie. Na SO 207 Most na vetve Kos D v km 0,429 bola ukončená II. etapa realizácie nosnej konštrukcie dobudovaním posledného pracovného postupu č.9. Na SO 211 Most na preložke c I/66 v km 1,606 v sledovanom období bola ukončená nosná konštrukcia celého objektu. Na pravom moste pokračovala realizácia monolitickej rímsy 4 pracovným postupom. Na SO 214 Most v km 0,247 vetvy Rud B v sledovanom období prebehla betonáž 4. pracovného postupu a pokračovalo debnenie a armovanie pracovného postupu č.5,6.

Zdroj: Granvia Construction

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM