Jakub Forgács Správy

V Bystrici vyrástlo Krízové call centrum: Pomáhajú aj sestričky z mestských jaslí

V rámci call centra zbierajú podnety prichádzajúce od Banskobystričanov na pomoc osamelým seniorom a imobilným ľuďom. Prišili ich už stovky.

Ilustračný obrázok k článku V Bystrici vyrástlo Krízové call centrum: Pomáhajú aj sestričky z mestských jaslí
2
Galéria

Od pondelka sa Klientske centrum Mestského úradu zmenilo na dočasné Krízové call centrum. „Slúži na zber podnetov, ktoré prichádzajú od Banskobystričanov na pomoc osamelým seniorom a imobilným ľuďom. Doposiaľ ich prišlo e-mailom, telefonicky a prostredníctvom hlasových správ viac ako 800,“ uviedla hovorkyňa primátora Zdenka Marhefková.

„Odbor informatizácie a digitalizácie Mestského úradu v Banskej Bystrici vyvinul aplikáciu, vďaka ktorej vieme zbierať všetky potrebné informácie prichádzajúce na zriadené kontakty osamelysenior@banskabystrica.sk a telefónne číslo 048/4330 777,“ pokračovala Marhefková.

Pomoc seniorom

Ako uviedla, v Krízovom call centre sa postupne striedajú ochotní zamestnanci odboru sociálnych vecí, klientskeho centra, ale aj riaditeľka a sestričky z Mestských detských jaslí a pod. „Všetky požiadavky sa spracúvajú počas pracovných dní v čase od 9:00 do 14:00. Kontaktovať nás môžu osamelí seniori, resp. ich rodinní príslušníci aj mimo tohto časového obdobia vďaka záznamníku a možnosti nahrať hlasovú správu,“ vysvetľuje hovorkyňa.

„Osamelým seniorom alebo ľuďom, ktorí sú odkázaní na pomoc druhých zabezpečujeme dovoz rúšok, nákup potravín a liekov. Vykonávame aj odborné sociálne poradenstvo, keďže sa veľakrát potrebujú len porozprávať, pretože žijú sami. Kontaktujú nás aj ľudia zo zahraničia, ktorí majú v Banskej Bystrici imobilných a slabých rodičov. Robíme všetko preto, aby bola každá jedna správa spracovaná, vypočutá a následne vybavená našimi zamestnancami v teréne k spokojnosti,“ hovorí vedúca Odboru sociálnych vecí MsÚ v Banskej Bystrici Ivana Kružliaková.

Hromadné SMS Bystričanom

„Mesto Banská Bystrica v týchto dňoch po prvý raz využilo aj službu hromadného odosielania SMS správ na mobilné telefóny Banskobystričanov. Aj na základe nej vyzývame obyvateľov, aby nám dali vedieť, ak poznajú niekoho, kto má 65 rokov a viac, je imobilný, osamelý alebo chorý a nemá si ako zabezpečiť nákup potravín, liekov či rúšok,“ poznamenala Marhefková.

„Snažíme sa využívať všetky dostupné možnosti na komunikáciu s Banskobystri­čanmi. Ďakujem všetkým zamestnancom mesta, ktorí flexibilne reagujú na súčasnú situáciu a ponúkli nám svoju pomoc. Poďakovanie patrí zdravotníkom, obchodníkom, šičkám rúšok a  tým, ktorí v týchto dňoch aj napriek únave neustále zabezpečujú akúkoľvek pomoc. Naším heslom týchto dní je: spolu to zvládneme, a ja tomu verím,“ hovorí primátor Ján Nosko.

Klientske centrum mestského úradu sa zmenilo na Krízové call centrum
2
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie