Jakub Forgács Správy

Stovky Bystričanov šliapnu do pedálov bicyklov: Prečo sa oplatí pridať?

Kampaň Do práce na bicykli vznikla v roku 2012 práve v Banskej Bystrici a v septembri v meste pod Urpínom napíše už svoju deviatu kapitolu.

Ilustračný obrázok k článku Stovky Bystričanov šliapnu do pedálov bicyklov: Prečo sa oplatí pridať?
5
Galéria

Netradične 1. septembra začína súťažná časť najväčšej kampane na podporu cyklistickej dopravy na Slovensku s názvom Do práce na bicykli. V deň jej začiatku vyrazí do ulíc vyše 5300 prihlásených súťažiacich vo viac než 1600 tímoch, pričom možnosť registrácie účastníkov je otvorená až do pondelka 7. septembra. Informoval o tom organizačný tím kampane Do práce na bicykli 2020

„S priebežným počtom 250 súťažiacich sa kampane zúčastňuje aj Banská Bystrica,“ uvádza organizačný tím.

84 zaregistrovaných samospráv

Kampaň Do práce na bicykli vznikla v roku 2012 práve v Banskej Bystrici a v septembri v meste pod Urpínom napíše už svoju deviatu kapitolu. Celé Slovensko zažije jej siedmy ročník, počas ktorého si budú tisíce obyvateľov krajiny počas septembra evidovať svoje cesty do práce na dvoch kolesách. Kým v prvom celoslovenskom ročníku sa do súťaže zapojilo 30 miest a obcí, tento rok je to až 84 zaregistrovaných samospráv. Konanie tohto ročníka bolo pritom z dôvodu pandémie koronavírusu neisté.

„Napriek presunutiu kampane a nie dobrej epidemiologickej situácii sme sa rozhodli, že kampaň typu Do práce na bicykli musí aj počas pandémie koronavírusu pokračovať ďalej. V období, kedy sa ukázalo, že bicykel je jeden z najbezpečnejších spôsobov prepravy po meste, musia cyklisti na svoju existenciu a potreby upozorniť verejnosť viac ako kedykoľvek predtým,“ hovorí hlavná koordinátorka kampane Do práce na bicykli Andrea Štulajterová.

Aj obyvatelia Banskej Bystrice ako mesta s takmer neexistujúcou cyklistickou infraštruktúrou potrebujú v tomto období dokázať, že im na ďalšom rozvoji cyklodopravy v meste záleží a nechcú zaostávať za ostatnými slovenskými samosprávami. „Podlavická cyklotrasa za posledný rok dokázala, že cyklistická doprava má v meste obrovský potenciál. Stačilo postaviť pár kilometrov bezpečnej trasy pre cyklistov a chodcov a prakticky okamžite ju začali využívať tisíce ľudí denne. Je takmer isté, že s rovnakou odozvou sa stretnú aj ďalšie mestské cyklotrasy. Ich realizácia by však potrebovala zrýchliť, a to aj preto, že v poslednom období v Banskej Bystrici značne stúpol počet ľudí pohybujúcich sa na bicykli,“ hovorí Štulajterová. Ako dodáva, nedostatočná infraštruktúra pre cyklistov bude v meste spôsobovať stále väčšie problémy všetkým účastníkom verejnej premávky.

Ako vytvoriť tím?

Ako uvádza organizačný tím kampane Do práce na bicykli 2020, podporiť ďalšie budovanie cyklotrás môžu obyvatelia mesta práve registráciou do národnej kampane Do práce na bicykli. Banská Bystrica je už teraz v hre o jedno z 5 cyklostanovíšť s 5 cyklostojami a verejnou cyklopumpou. Registrácia do kampane je pritom stále otvorená a zamestnanci a študenti majú až do pondelka 7. septembra možnosť vytvoriť si svoj vlastný tím. Ten nemusí byť zložený len z cyklistov, ale súťažiť môžu aj chodci a používatelia verejnej dopravy.

Na vytvorenie tímu sú potrební minimálne 2 a maximálne 4 kolegovia, ktorí bezplatnou registráciou na stránke www.dopracenabicykli.eu získajú jedinečné prístupové údaje do systému kampane. Účastníci kampane si budú môcť zasúťažiť o zaujímavé ceny, zlepšiť si svoju kondíciu, prispieť k čistejšiemu a krajšiemu mestu, ale najmä podporiť hlavný cieľ celej kampane, ktorým je motivácia kompetentných k vytváraniu kvalitných a bezpečných podmienok pre tých, ktorí využívajú na cestu do práce bicykel.

Foto: ilustračné

V OBRAZOCH: Cyklista a motoristi sa učili, ako sa má jazdiť na námestí
5
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM