Monika Földešiová Tlačové správy

RADÍME: Predávate nehnuteľnosť? Na tieto veci si dajte pozor pri realitných makléroch

Prečo niektoré nehnuteľnosti tak dlho stoja v ponuke a realitná kancelária nevie nehnuteľnosť predať? Odpoveďou často môže byť viac chýb pri starostlivosti o nehnuteľnosť, hlavným faktorom však býva zlá komunikácia medzi predávajúcim a realitným maklérom. Na čo si treba dávať pozor?

Ilustračný obrázok k článku RADÍME: Predávate nehnuteľnosť? Na tieto veci si dajte pozor pri realitných makléroch
Zdroj: Webnoviny.sk

(PR) – Ak hneď na začiatku predaja neprekonzultujú reálnosť ceny nehnuteľnosti, tak sa často premešká ten najvhodnejší okamžik na začiatku predaja. Prvý týždeň predaja je z pohľadu vnímania novinky na trhu ten najdôležitejší a v mnohých prípadoch práve v tomto čase predaja je nastavená cena s klientom z pohľadu trhu absolútne nereálna. „Na začiatku skúsime predať nehnuteľnosť za vyššiu cenu a potom pôjdem s cenou dole" je veta, ktorá už poškodila nie jedného klienta, pri aktuálnom pretlaku ponuky nehnuteľností na slovenskom realitnom trhu.

Ďalším faktorom je slabá príprava nehnuteľnosti na obhliadku s klientom. Niekedy stačí naozaj len odkomunikovať s majiteľom, aby byt či dom naozaj pripravil do slušného stavu a obhliadka s klientom môže mať úplne iný priebeh. Ak však realitný maklér nenavedie a neupozorní predávajúceho na tento detail, tak mnohé obhliadky končia úplným fiaskom pre všetky strany.

Nedostatočná komunikácia s predávajúcim môže poškodiť už úvod predaja, ak realitný maklér neupozorní majiteľa na fakt, že pri nábere nehnuteľnosti by rád spravil čo najkrajšie fotografie, aby mal predaj nehnuteľnosti čo najkratší priebeh. Prosbu makléra o upratanie nehnuteľnosti ešte pred náberom za účelom nafotenia nezavrhne žiadny predávajúci, je primárne v jeho záujme, aby byt či dom v inzercii vyzeral pôsobivo.

A je tu ešte jeden komunikačný bod, ktorý je z pohľadu realitného makléra nesmierne dôležitý a to je komunikácia o cene pred a po obhliadke nehnuteľnosti. Ak maklér nie je pripravený informovať klienta o prípadnej zľave nehnuteľnosti a zásadným spôsobom nekomunikuje s oboma stranami, tak stráca kontakt so záujmom klienta. Dnes platí, že je rozdiel medzi cenou nehnuteľnosti v ponuke realitných kancelárií a cenou, za ktorú sa reálne nehnuteľnosť naozaj kúpi.

Otázku zodpovedal arch.Tibor Kočuta – majiteľ 26 realitných kancelárií siete Reality holding+

foto: ilustračné

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM