Prví cestujúci sa v novom trolejbuse prevezú v máji
Už viac ako tri týždne brázdia ulice mesta nové trolejbusy Škoda 30 Tr, ktoré sú od januára priebežne kompletizované v Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica. Ide však len o testovacie jazdy, ktoré sa vykonávajú bez cestujúcich. Bystričania by si no
„Ostré zaradenie nových trolejbusov do prevádzky je naplánované až na 30. jún 2011. Do tej doby pôjde len o skúšobnú prevádzku každého vozidla, ktoré musí po zmontovaní odjazdiť povinne 150 testovacích kilometrov,“ vysvetľuje postup pri zaraďovaní trolejbusov do prevádzky Michal Nemec, predseda predstavenstva dopravného podniku. Po momentálne prebiehajúcich testoch s prázdnym vozidlom budú nasledovať testy s cestujúcimi. „Pôjde o niekoľko tisíc kilometrov, ktoré budú musieť nové trolejbusy dohromady odjazdiť v uliciach na testovacích jazdách s ľuďmi,“ hovorí predseda predstavenstva DPM BB. Práve počas tejto fázy testovania by si nové trolejbusy mali prvýkrát vyskúšať aj samotní Bystričania.
Trolejbusy nebudú do ostrej prevádzky nasadzované priebežne po ukončení testov, ale naraz. Predpokladaný termín ich ostrého štartu do ulíc je práve spomínaný 30. jún. //„Je to spôsobené aj tým, že tieto trolejbusy zatiaľ nie sú naším majetkom, ale robíme len ich finálnu montáž a testy. Samotné odkúpenie a dofinancovanie bude realizované až okolo 20. júna tohto roku,“ //ozrejmuje vlastnícke vzťahy Nemec.
Od prvého dňa nasadenia trolejbusov do premávky budú mať cestujúci možnosť využívať na bystrické pomery netypickú novinku – dopytové otváranie dverí. Ide o technológiu, kedy cestujúci pred nástupom alebo výstupom z trolejbusu sami stlačia príslušné tlačidlo na otvorenie dverí, ktoré chcú využiť. Otázne však ostáva pôvodne deklarované nastupovanie všetkými dverami. „Technologicky chceme byť pripravení na nastupovanie všetkými štyrmi dverami. Či to však bude hneď od prvého dňa ako trolejbusy spustíme, alebo to budeme implementovať postupne, sa ešte nerozhodlo. Záujem na nastupovaní všetkými dverami je však jednoznačný. Vďaka vyššiemu počtu dverí by následne mohol byť skrátený čas, ktorý strávi vozidlo na zastávke, aby najmä na exponovaných cestách vozidlá na zastávkach príliš dlho nestáli,“ uzavrel Nemec.
mm