Prečo sa učiť viaceré cudzie jazyky?
Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici organizuje pódiovú diskusiu pod názvom „Prečo sa učiť viaceré cudzie jazyky?“. Hovoriť sa bude o význame cudzích jazykov, jazykového vzdelávania na Slovensku a potrebe viacjazyčnosti.
Podujatie organizujú asociácie učiteľov cudzích jazykov na Slovensku s podporou Goetheho inštitútu v Bratislave. K slovu sa v stredu 26. októbra 2011 dostanú predstavitelia školskej vzdelávacej politiky, zástupcovia hospodárskej sféry, sociológovia z Inštitútu pre verejné otázky a zástupcovia asociácií cudzích jazykov.
Podľa výsledkov štúdie Jazyková kompetentnosť na Slovensku, ktorú vypracoval a v máji uverejnil Inštitút pre verejné otázky, je viac ako 80% najmä mladých obyvateľov Slovenska presvedčených o tom, že nestačí vedieť len po anglicky, aby človek obstál v zamestnaní. Od školského roka 2011/12 sa však na Slovensku zaviedlo vyučovanie angličtiny ako prvého povinného cudzieho jazyka, o vynechaní vyučovania druhého cudzieho jazyka sa diskutuje.
SUNG – Spoločnosť učiteľov nemeckého jazyka a germanistov Slovenska, ARS – Asociácia rusistov Slovenska, SAUF – Slovenská asociácia učiteľov francúzštiny a AESPE – Slovenská asociácia učiteľov španielčiny sa preto rozhodli iniciovať verejnú diskusiu o potrebe viacjazyčnosti a o možných úskaliach zmien v jazykovom vzdelávaní.