Poruchy učenia: problém alebo výzva pre pedagóga?
Začiatok školského roka je záťažou nielen pre žiakov a ich rodičov, ale je veľkou záťažou aj pre učiteľov, ktorí okrem implementácie legislatívnych noviniek z dielne ministerstva školstva, majú za cieľ prispôsobenie metód a foriem edukácie možnostiam
Čoraz častejšie sa v podmienkach škôl stretávame s pozíciou špeciálneho pedagóga. Napriek tomuto posunu v prospech vzdelávania dieťaťa s postihnutím nie je ani táto funkcia všeliekom. „Mnohé školy a zariadenia majú pozíciu špeciálneho pedagóga len ako imidž, pretože tento odborník nemôže obsiahnuť množstvo žiakov v škole s rôznym druhom a stupňom postihnutia,“ tvrdí špeciálny pedagóg Marek Kmeť. Zatiaľ je utópiou, aby každý učiteľ, napríklad na primárnom vzdelávaní mal prehľad o možnostiach špeciálno-pedagogickej intervencie. Žiaľ, regionálne školstvo nemá financie na asistentov, ktorí sú spolu so špeciálnymi pedagógmi podporným elementom pri práci so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
„Na východe Slovenska je množstvo šikovných a pre svoju prácu nadšených učiteľov, hľadajúcich odpovede na otázky z problematiky špeciálnej pedagogiky,“ je o tom presvedčená Terézia Harčaríková, vedúca Katedry špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Je to však otázka vzdialenosti, času a najmä peňazí, a tak sa učitelia v rámci svojho osobnostného rastu prihlasujú na školenia a kurzy v regióne, častokrát s rovnakým zameraním a najmä obsahom ako je ich vyštudovaný odbor.
S možnosťou kontaktu so špeciálno-pedagogickými kapacitami prichádza na východ Slovenska agentúra EDUCON, ktorá už na tento týždeň pripravila pre odbornú verejnosť seminár na tému „Poruchy učenia. Problém alebo výzva pre pedagóga?“, ktorý sa uskutoční v piatok 9. septembra v Košiciach. Seminár je prvým podujatím z pripravovaného cyklu špeciálno-pedagogických stretnutí na východe Slovenska. Informácie získate aj [link=http://www.educon.sk/index.php?page=novinky&id=1139]-TU-[/link].
Zdroj a foto: EDUCON