Životný príbeh Martina Pavlíčka: Začínal od nuly, teraz svoje bohaté skúsenosti odovzdáva študentom!
Riaditeľ firemnej komunikácie v spoločnosti Unipetrol študoval na Universityof New York in Prague. Po rokoch sa vrátil a svojimi skúsenosťami vychováva novú generáciu marketérov.
(PR) – Martin Pavlíček najprv vyštudoval na UNYP Communication and MassMedia v bakalárskom programe, potom pokračoval v magisterskom štúdiu v odbore Professional Communication and PR a svoje vzdelávanie zavŕšil diplomom MBA z marketingu. Samozrejme, kde inde než na UNYP.
Tento rok sa do školy opäť vrátil, tentokrát však na druhú stranu katedry. „Kruh sa uzavrel. Začal som učiť PR pre pokročilých 3. a 4. ročníky bakalárskeho štúdia. Mám chuť dať škole späť svoje skúsenosti,“ hovorí Martin Pavlíček, ktorý rozhodne patrí k aktívnym členom Alumni, siete absolventov. Sám totiž dobre chápe, že jednou z najväčších výhod štúdia na tejto škole je nadviazanie kontaktov a vzájomne prospešných vzťahov. Napríklad vďaka jednému spolužiakovi získal tip na svoje prvé zamestnanie v komunikácii, a to priamo v spoločnosti ČEZ, čo výrazne ovplyvnilo jeho kariéru.
Počas magisterského a MBA štúdia mal možnosť sa spoznať s profesionálmi, ktorí v odbore pracovali päť rokov a viac, s ľuďmi na úrovni manažmentu, a to vrátane profesorov. „Napríklad strategický marketing nás učila pani, ktorá se pohybovala v prostredí SiliconValley. Tieto stretnutia vás nesmierne obohatia,“ zveruje sa Martin.
V ČEZ začínal od nuly ako jeden z 20 ľudí vznikajúceho tímu vnútornej komunikácie. Bolo to práve v dobe, kedy prebiehala transformácia z regionálnych podnikov do jedného veľkého kolosu, a práve interná komunikácia mala za úlohu pomôcť informovať desiatkym tisíc ľudí, čo sa bude vlastne diať. V súčasnej dobe už druhý rok vedie komunikáciu v Unipetrole a vedie tím 15 ľudí.
Prečo je UNYP iná?
Podľa neho sú absolventi UNYP v mnohých ohľadoch pred ostatnými, a to predovšetkým kvôli veľmi prakticky orientovanému štúdiu. „Napríklad odbor PublicRelations je velmi dynamický a akčný. Človek musí rýchlo vyhodnocovať situácie, reagovať a presviedčať o svojom rozhodnutí ostatných. A presne tak sme sa to aj učili. Prídete do školy, dostanete úlohu, musíte vytvoriť päťčlenné tímy a na riešenie máte 15 minút. Neustále niečo prezentujete pred ostatnými alebo na kameru, učíte sa robiť rozhovory, PR výskumy a iné užitočné veci.“
Z dnešného pohľadu učiteľa ešte viac oceňuje úplne odlišný systém výuky. “Zatiaľ čo na českých alebo slovenských vysokých školách sa študenti učia z kníh a prednášok a nakoniec získavajú bodové hodnotenie na písomných alebo ústnych skúškach, na UNYP je súčasťou výuky a hodnotenia aj diskusia s učiteľom, kladenie otázok a tiež tímová spolupráca pri vypracovávaní úloh. Ľudia sa tu naozaj pripravujú na život. Presne takto to totiž chodí v práci,“ uzatvára Martin.