Kremnica a rozvoj cestovného ruchu
Rozvoj cestovného ruchu bol v Kremnici základnou predvolebnou témou. V Inchebe sa medzi 20. - 23. januárom, na medzinárodnom veľtrhu cestovného ruchu ITF SLOVAKIATOUR, prezentovali aj slovenské obce, no Kremnica chýbala. Upozornil na to Ivan Hudec, n
„Ako chceme rozvíjať cestovný ruch v Kremnici, keď ani neinformujeme ostatných, že sme tu a že Kremnica aj s okolím, má ideálne podmienky na viacdňovú turistiku a relax,“ uviedol Ivan Hudec pre Žiar24. Ďalej dodal, že na bratislavskom medzinárodnom veľtrhu boli aj menšie obce, ktoré si tu dokázali postaviť stánok a prezentovali svoje destinácie. „Treba niekde začať,“ dodal Hudec.
Hlavným protiargumentom vedenia mesta sú v tejto otázke chýbajúce peniaze. „Mesto sa zúčastňuje, ale len niektorých vybraných podujatí,“ tvrdí primátorka Kremnice, Zuzana Balážová. Na doplňujúcu otázku, ktorých konkrétne ale už nevedela odpovedať. Predseda komisie cestovného ruchu v minulom aj tomto volebnom období, Martin Varhaňovský tvrdí, že mesto sa za posledných pár rokov nezúčastnilo žiadnej výstavy, jedine v rámci Banskobystrického samosprávneho kraja. Tiež udáva ako dôvod peniaze.
Jedným z vystavovateľov na ITF v Inchebe bola aj firma Coimex /viď fotogaléria/, zastupujúca Skalka Arénu na Skalke pri Kremnici. Manažér lyžiarskeho strediska Peter Hyža, vidí neúčasť mesta na veľtrhu tiež ako nedostatok. „Nejde o peniaze. Stánok sa dá postaviť za približne 1500 €,“ tvrdí Hyža. „Takto sa turistický ruch v Kremnici nikdy nenaštartuje,“ dodáva.
Kremnica dokonca nemá vytvorenú ani základnú koncepciu rozvoja cestovného ruchu. „Koncepciu sme pripravili, v zásadných veciach a hlavne o Skalke, sme s primátorkou nenašli spoločnú reč“ obhajuje sa Varhaňovský.
Kremničania si chcú zobrať príklad z Banskej Štiavnice, kde mesto ešte v minulom volebnom období našlo spoločnú reč s podnikateľmi v oblasti cestovného ruchu a založili združenie. 50% investovaných prostriedkov v tomto modeli zaplatí štát. „Údajne sú už ale štátne peniaze na tento rok prečerpané“ dodáva Varhaňovský.
Podľa mnohých podnikateľov v oblasti cestovného ruchu sú peniaze investované do reklamy a do zlepšovania infraštruktúry, dobrou investíciou, ktorá sa musí vrátiť v podobe toľko očakávaných turistov v Kremnici. Viac návštevníkov môže v konečnom dôsledku umožniť aj vznik nových pracovných miest tomto segmente.
/mak/ video: Zuzana Balážová. Ivan Hudec, Martin Varhaňovský, Peter Hyža Fotogaléria: 17. medzinárodý veľtrh cestovného ruchu ITF SLOVAKIATOUR, kameraman 588