Písomné maturitné skúšky vyvolali nespokojnosť
Obávanú skúšku dospelosti majú študenti končiacich ročníkov stredných škôl z polovice za sebou. Či úspešne, ukážu výsledky. Testy zo slovenčiny, cudzieho jazyka a matematiky niektorých viac pobavili, ako preskúšali.
Študenti sa dokonca netaja tým, že pri riešení niektorých úloh
využili viac náhodné tipovanie ako svoje nadobudnuté znalosti. Ako
najťažšiu, hodnotili študenti skúšku z cudzieho jazyka.
„Pri posluchoch boli niektoré nahrávky dosť nezrozumiteľné. Otázky zle
zostavené a možnosti na ne nejednoznačné.“ hodnotí maturitnú skúšku
z anglického jazyka študent gymnázia. Študenti to mali tento rok o to
ťažšie, že museli maturovať z vyššej, B2 – úrovne. Informáciu
o tejto zmene dostali len začiatkom septembra minulého roka. Na zmenu teda
neboli dostatočne pripravení.
Nie len cudzie jazyky študentov zaskočili. Svojím obsahom prekvapili aj testy
zo slovenského jazyka. Menej teórie a vedomostí, viac čítania
s porozumením. „Učitelia robia všetko, čo môžu, ale nedokážu nás
adekvátne pripraviť. Nie, keď sa o zmenách dozvedia pár mesiacov pred
maturitnou skúškou.“ dodáva študent.
Za nespokojnosť študentov sa postavili aj rozhorčení učitelia, ktorí nad
maturitnými testami nechápavo krútili hlavami. Aký bol vlastne účel
tohtoročných maturitných skúšok? Skutočne preverili znalosť materinského
aj cudzieho jazyka? Alebo boli štyri roky cieľavedomého pripravovania sa
zbytočné?…
zdroj : M. Králiková