Jakub Forgács Správy

Čerstvé REBRÍČKY základný škôl: Takto sa darilo tým revúckym

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil čerstvé rebríčky slovenských škôl, ktoré doplnili o najnovšie údaje. Pozrite si, na ktorých miestach skončili tie revúcke.

Ilustračný obrázok k článku Čerstvé REBRÍČKY základný škôl: Takto sa darilo tým revúckym
Zdroj: TASR

Poznáme nové rebríčky škôl podľa INEKA. V čom sa líšia od predošlých? „Doplnili sme aktuálne údaje o výsledkoch žiakov v celoštátnych testovaniach piatakov a deviatakov na ZŠ a tiež výsledky absolventov SŠ v externej časti maturitných skúšok. Tieto údaje sa týkajú školského roku 2018/19 a na ich základe sme pripravili aj prvé hodnotenie výsledkov žiakov na jednotlivých školách týkajúce sa uvedeného školského roku,“ uvádza INEKO.

Po aktualizácii rebríčkov sa na celoslovenskej úrovni medzi ZŠ opäť najlepšie umiestnila Základná škola na Krosnianskej 4 v Košiciach. Nasleduje ZŠ Kollárova 2, Svätý Jur a najlepšiu trojicu dopĺňa Základná škola T. J. Moussona 4, Michalovce. Do TOP 30 sa z revúckych základných škôl nedostala ani jedna.

Revúcke školy v rámci Banskobystrického kraja

A ako sa darilo revúckym základným školám v rebríčku TOP 30 v rámci Banskobystrického kraja? Na 22. priečke s hodnotením 6,7 skončila Základná škola J.A.Komenského 7 a 28. miesto sa ušlo Základnej škole Hviezdoslavova 1 (hodnotenie 6,5).

INEKO upozorňuje, že tieto rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.

Rebríčky tak nemusia plne vypovedať o kvalite školy, môžu však byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy a najmä by mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl. Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali učiteľov pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.

Hodnotenie odráža dosiahnuté výsledky na dlhšom časovom horizonte, pričom v prípade ZŠ do hodnotenia vstupujú výsledky Testovania 9 (váha 60 %), Testovania 5 (20 %) a mimoriadne výsledky oceňované ministerstvom školstva (20 %).

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM