Vladimír Poór o fabrike v Poltári: Stopol som prípravu sklárskej výroby, investícia bola nekonečne spolitizovaná
Vladimír Poór vyhlásil, že zastavil prípravu sklárskej výroby v Poltári. Rozhodujúcim dôvodom boli , podľa jeho slov, neustále ataky na túto investíciu a jej nekonečné spolitizovávanie. Čo bude s fabrikou ďalej?
Očakávaná sklárska výroba v Poltári podľa akcionára Vladimíra Poóra nebude. V týchto dňoch totiž prípravy na jej spustenie zastavili. „Pred niekoľkými dňami som zastavil prípravu sklárskej výroby v Poltári. Rozhodujúcim dôvodom boli neustále ataky na túto investíciu a jej nekonečné spolitizovávanie. Urobil som tak napriek tomu, že sme za sklárske zariadenia zaplatili len na zálohách z vlastných peňazí 2,5 milióna eur,“ oznámil Vladimír Poór, akcionár Poltár Crystal & Steel, a.s.
Ako ďalej uviedol, nechce, aby celé jeho podnikanie bolo súčasťou nikdy sa nekončiacich predvolebných kampaní a atakov. „V najbližšej budúcnosti budeme v Poltári rozširovať už rozbehnutú strojársku výrobu. Tej sa budeme venovať prioritne. Pri nej štátnu pomoc nepotrebujeme,“ uviedol Poór. Z dnešných šesťdesiatich zamestnancov spoločnosti má naďalej podľa neho 55 ľudí istú prácu pri strojárskej výrobe a obrábaní kovov.
„Dnešný počet zamestnancov bude postupne narastať. Zistili sme, že v Poltária okolí sú veľmi šikovní a pracovití ľudia. Dnes upravujeme halu bývalej nástrojárne, pripravujeme novú techniku a výrobný program. Budúci rok si v areáli postavíme ďalšiu, už tretiu halu,“ informoval.
Poltár Crystal & Steel mala prisľúbenú štátnu pomoc vo forme refundácie časti vynaložených nákladov na sklárske technológie, odpustenie časti daní a podporu pri zamestnávaní nových ľudí v regióne s vysokou nezamestnanosťou. Prvé dve typy pomoci sú dnes pre spoločnosť neaktuálne. „Nevyužili sme ich a ani ich v blízkej budúcnosti nevyužijeme. Strojársku výrobu sme v Poltári rozbehli a budeme rozširovať z vlastných zdrojov,“ priblížil akcionár.
Spoločnosť pustila v dlho spustnutom areáli minulý rok výrobu komponentov pre kapotáž lokomotív, železničných vozňov a vysokozdvižných vozíkov. Jej odberateľmi sú podľa Poóra najmä ŽOS Trnava a Železničné opravovne a strojárne Zvolen. Tie vyvážajú svoje produkty do celej Európy, aktuálne napríklad do Švajčiarska a Macedónska.