Podnikanie v realitách: Michaela Mozeová z Lučenca vám prezradí, ako na to
O tom, prečo sa oplatí podnikať na licenciu v oblasti realít, sme sa porozprávali s majiteľkou realitnej kancelárie v Lučenci Michaelou Mozeovou.
1.Čím sa Directreal vo Vašom regióne líši od
konkurencie?
Predovšetkým kvalitou služieb tzv. „na kľúč“, kde pri niektorých
obchodoch musíme vykonať aj viac než 20 úkonov, a tie sú náročné nielen
na čas, ale hlavne na vedomosti a know how. Máme maklérov so súhrnnými
vedomosťami z právnej, finančnej, legislatívnej oblasti, ktorí
dodržiavajú desatoro DR, sú samostatní, neustále sa vzdelávajú,
predávané nehnuteľnosti osobne poznajú, dokážu navrhnúť klientovi
reálnu cenu – cenová mapa, s klientmi pravidelne komunikujú, priebežne
im poskytujú informácie, štatistiky, vedia odhadnúť ich priority… sú
jednoducho profesionáli vo svojej oblasti.
2.Aké aktivity vyvíjate v rámci svojho regiónu?
Veľkoplošné banery na príjazdových cestách do mesta LC, osobný marketing
-makléri, letáky, olep auta, referencie od spokojných klientov,
najúčinnejšia reklama – na 100% vykonaná práca na obchodnom prípade,
kedy klient odchádza spokojný a dosť často sa nám stáva, že sa k nám
opätovne vracia s ďalším obchodom.
3.Čo Vás v oblasti nehnuteľností najviac trápi vo Vašom
regióne?
V našom regióne aj priamo v meste LC v ostatných troch rokoch vyrástli
ako „huby po daždi“ malé tzv. obývačkové realitné kancelárie, ktoré
využívajú len bezplatné inzertné realitné servery, dosť často sa
skrývajú za občiansku inzerciu, ich makléri pracujú bez akejkoľvek
koncepcie a o etike už ani nehovorím. Tým chcem povedať toľko: Napriek
tomu, že vzrástol počet RK v našom regióne, neodrazilo sa to na kvalite
služieb, skôr naopak. Budete asi so mnou súhlasiť, že jedným z faktorov,
ktoré na kvalitu značne vplývajú je prax jednotlivých RK, inak povedané
množstvo zobchodovaných nehnuteľností. A teraz sa dostávam späť k tým
malým niekedy nazývaným aj „jednoosobovým „ RK – ich množstvo
zrealizovaných obchodných prípadov je tak malé, že je na míle vzdialené
od získania akejsi „realitnej praxe“. A na dôvažok je ešte tento
maklér z úplne iného „fachu“ a v realitách sa pohybuje cca 2–4
mesiace aj s cestou. Potom už o kvalite služieb takejto RK možno
pochybovať. V poslednom čase sa u niektorých konkurenčných tiež
realitiek množia akési fiktívne ponuky, ktoré ani reálne neexistujú resp.
inzerujú aj nehnuteľnosti už dávno zobchodované, veľakrát aj bez vedomia
resp. súhlasu majiteľa t.j. také druhy nehnuteľností , po ktorých je
najväčší dopyt. Ich cieľom je získať čo najviac kontaktov na
potencionálnych záujemcov o kúpu. Keď na takúto ponuku záujemca
zareaguje, maklér mu oznámi, že akurát sa predala, ale následne ho
„bombarduje“ inými ponukami z ich stránky.
4.Prečo ste sa rozhodli pre franšízu? Aké sú jej
výhody?
Silný partner – to je to, čo nás na franšíze oslovilo hneď v úvode.
Má to samé výhody – opora franšízora v začiatkoch podnikania,
spoločný marketing, zázemie silnej značky a know how, ktoré je na
nezaplatenie
5.Akým spôsobom naberáte nových maklérov?
V začiatkoch na inzeráty teraz už menej – viac preferujeme odporúčania,
preverujeme si jeho doterajšie pôsobenie.
Realitná sieť Directreal je najväčšou slovenskou sieťou realitných kancelárií, ktorá má svoje pobočky v rôznych mestách po celom Slovensku. Jedná sa o sieť s 30 kanceláriami a niekoľkoročnými skúsenosťami, ktorá počas svojho pôsobenia zrealizovala viac ako 6 000 obchodov. Svoje zastúpenie má aj v našom meste. Ako Directreal MM ich nájdete v Lučenci na Železničnej 40.
foto: ilustračné
(PR) – Za obsah zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.