Koniec postávaniu v rade! Lučenčanov čakajú na mestskom úrade zmeny
Uplynulé mestské zastupiteľstvo bolo relatívne krátke. Na programe mali poslanci len dva body. Jeden z nich sa týkal schválenia koncepcie rozvoja informačných systémov mesta. Tento projekt prinesie občanom aj elektronické poskytovanie služieb.
Poslanci včera na prvom zastupiteľstve v tomto roku schválili koncepciu rozvoja informačných systémov mesta Lučenec (KRIS). Cieľom tohto zmodernizovania je uľahčiť Lučenčanom a podnikateľom kontakt s úradom, skrátenie času vybavovania žiadostí, zvýšenie dostupnosti služieb, zvyšovanie kvality práce a bezpečnosti dát na Mestskom úrade. Projekt bol schválený zastupiteľstvom ešte 25. júna 2013.
Koncepcia rozvoja informačných systémov obsahuje informácie najmä o obyvateľoch a nehnuteľnostiach v meste, spracováva miestne dane a poplatok z komunálneho odpadu a ekonomické moduly mesta. „Prostriedky z tejto výzvy by mali slúžiť na vybudovanie nadstavby nad tento informačný systém, ktorá do budúcnosti zastreší povinné používanie elektronických služieb mesta voči jej obyvateľom, ako i firmám pôsobiacim na území mesta, stanovených normami a predpismi Európskej únie,“ uvádza sa v dôvodnej správe mesta.
Projekt by mal prispieť k znižovaniu nákladov na samosprávu. Bude zabezpečovať elektronické poskytovanie služieb a zároveň zabezpečí aj podporný systém pre výkon kompetencií úradu. Znížením návštev úradu sa zníži aj čas na vykonanie administratívnych činností obyvateľov. Dosiahne sa úspora na prevádzkových, cestovných, poštových nákladoch ako aj a na nákladoch na tlačivá. Poskytovanie elektronických služieb zo strany mesta Lučenec prinesie možnosť komunikovať v čase mimo stránkových hodín alebo z úplne inej lokality.
Realizácia projektu by mala podľa plánov prebiehať 26 mesiacov. V dôvodnej správe sa uvádza, že 95 % oprávnených výdavkov na projekt by malo byť zabezpečené z nenávratného finančného príspevku a 5 % z oprávnených výdavkov na projekt z vlastných zdrojov mesta. Celkové náklady na projekt sú 813 006,75 €, nenávratný finančný príspevok by mal predstavovať sumu 772 356,41 eur a na spolufinancovaní by sa malo mesto podieľať sumou 40 650,34 eur z vlastných zdrojov v rámci rozpočtu na rok 2014.
Zavedenie povinných služieb bude od roku 2015 vyžadované od všetkých štátov Európskej únie. V prípade, že by sa mesto do výzvy nezapojilo, zavedenie celého nového IS by mesto muselo v budúcnosti financovať z vlastných zdrojov. Celú koncepciu rozvoja informačných systémov mesta si môžete pozrieť na webovej stránke mesta Lučenec.
Foto: ilustračné