Tlačové správy

Prečo je marketingová stratégia dôležitá

Začať podnikať je super idea, keď máte dobrý nápad a chuť sa do toho obuť v každom veku.

Ilustračný obrázok k článku Prečo je marketingová stratégia dôležitá
Zdroj: TASR

Rozhodli ste sa pre založenie spoločnosti s ručením obmedzeným? Skvelá voľba, ako sa osamostatniť, robiť to, čo vás najviac baví a začať podnikať tak, ako to je podľa vás správne. Predtým, ako sa do toho pustíte, sa musíte sami seba spýtať, či máte všetko dôkladne premyslené. Vedeli ste napríklad o tom, že firmy s lepším produktom, prevalcuje konkurencia s produktom slabším, no s lepším PR? Preto, keď sa idete do niečoho pustiť, nesmiete zabudnúť na marketing. A je jedno, či budete predávať bahniatka, autá alebo vyrábať ohňostroje. PR je dôležité.

Inhouse alebo oustorcing?

Na začiatku je dôležité odhadnúť svoje sily – máte kapacity na to, aby ste mali svoje vlastné inhouse marketingové oddelenie, alebo radšej budete marketingové aktivity oustorcovať? Existuje ešte aj kombinácia, pri ktorej využívate služby reklamnej agentúry a na tie dohliada váš marketingový človek, prípadne oddelenie. Toto je zrejme najschodnejšia cesta, pretože máte možnosť priebežne dohliadať na to, akým smerom sa uberá vaša kampaň a máte prehľad o aktivitách reklamnej agentúry.

Marketingová stratégia je dôležitá

Správne nastavená marketingová stratégia je pre podnik veľmi dôležitá už odzačiatku. Prečo? Pretože niečo zabehnuté sa už ťažko mení, spoznal to aj Lidl, ktorý sa pri vstupe na trh profiloval ako obchod s najlacnejšími potravinami. Potom sa rozhodol svoju stratégiu zmeniť a začal sa profilovať ako obchod s kvalitnými a čerstvými potravinami. Kým ľudia pochopili a zafixovali si, že Lidl chce a aj naozaj ponúka kvalitu, prešli dlhé roky, zmenila sa komunikácia firmy, v reklamných kampaniach sa minuli milióny eur a musel sa zmeniť aj sortiment v regáloch.

Preto je lepšie, keď si stratégiu svojho podniku dobre premyslíte, necháte si poradiť odborníkmi v reklamnej agentúre a až potom ju začnete implementovať do praxe. Aj preto je správne nastavená marketingová stratégia dôležitá hneď odzačiatku, nielenže vám nepribudnú zbytočné náklady v prípade zmeny, ale ani ľudia nebudú zmätení. Konzistentnosť sa cení. Teda, ak je nastavená zaujímavo.

foto: ilustračná

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM