Nudné papierovačky s mestom? Vďaka novinke ich vybavíte z domu
Služba elektronickej komunikácie s mestským úradom – iMesto, je už plne k dispozícii nielen podnikateľom, ale aj všetkým obyvateľom. Žiadosti, povolenia, ale aj vyplnenie tlačív miestnych daní, podnety či ohlásenia. To všetko je možné s banskobystrickou samosprávou vybaviť elektronicky.
Od mája minulého roku mohli niekoľko úvodných elektronických formulárov využívať podnikatelia. Najvyužívanejšou službou bolo dosiaľ hlásenie o počte prenocovaní a počte ubytovaných zo strany podnikateľov v hotelových službách. V súčasnosti je už systém otvorený pre fyzické aj právnické osoby. Občania a podnikatelia môžu aktuálne využiť 36 elektronických služieb, ktoré môžu byť v budúcnosti podľa potrieb ďalej rozširované.
Čo musíte vedieť
„Hneď po nástupe do úradu sme vedeli, že chceme pokračovať v projekte elektronizácie, aj keď v tom čase bol tento projekt na celoštátnej úrovni pozastavený. Povedali sme si, že chceme byť v tomto smere lídri a poskytnúť obyvateľom mesta takú službu, aby mohli z pohodlia vlastného domova riešiť záležitosti vo vzťahu k mestu,“ povedal primátor Peter Gogola.
Pre užívanie služby iMesto je potrebná registrácia, po ktorej nasleduje jedna osobná návšteva klientskeho centra Mestského úradu. Tu zamestnanci samosprávy overia totožnosť užívateľa a pridelia klientovi prihlasovacie údaje. Ten už potom môže neobmedzene využívať elektronické služby priamo prostredníctvom internetu z ktoréhokoľvek miesta na svete. Jednotlivé formuláre užívateľa navigujú, upozorňujú na chyby a niektoré údaje sú už vopred vyplnené. V prípade potreby je užívateľom k dispozícii informačná linka technickej podpory služby, prípadne infolinka klientskeho centra Mestského úradu v Banskej Bystrici. Po elektronickom podaní môže klient sledovať stav spracovania svojej požiadavky.
Rad výhod
„Spustenie služby znamená nielen uľahčenie a urýchlenie komunikácie občanov s úradom, ale aj v rámci fungovania samotného informačného systému mesta prináša niekoľko výhod. Zrýchľujú sa procesy v rámci Mestského úradu, eliminujú sa chyby v prepisoch údajov a formulárov a nedochádza tiež k duplicitnej práci úradníkov,“ informoval hovorca primátora Filip Roháček.
Systém by v prípade aktívneho zapojenia obyvateľov mohol v budúcnosti slúžiť napríklad aj na realizáciu miestnych referend. Je tiež pripravený aj pre budúce prepojenie so službou mestských kariet, ktoré by v budúcnosti mohli v Banskej Bystrici pribudnúť.