Cyklotrasa spojí Zvolen s Banskou Bystricou
Po tvrdom súboji medzi poslancami BBSK a bystrickým županom sa v apríli podarilo v krajskom rozpočte presadiť investičné prostriedky na výstavbu prvej časti cyklotrasy Rodinná cestička medzi Zvolenom a Sliačom.
Druhá časť cyklotrasy smerom do Banskej Bystrice sa bude môcť spustiťpo vyriešení zložitých majetkoprávnych vzťahov. Paradoxom zostáva, že práve primátora Banskej Bystrice Peter Gogola, ktorý sedí aj v zastupiteľstve samosprávneho kraja, vyčlenenie peňazí na cyklotrasu nepodporil. Ostatní bystrickí a zvolenskí poslanci BBSK project podporili. V súčasnosti pokračuje výstavba cyklotrasy Rodinná cestička na prvom úseku Zvolen – Sliač v dĺžke 5,080 km so šírkou 2,5 metra, ktorá by mala byť hotová do konca tohto roka.
Po dokončení prvej etapy sa začne s druhou, ktorá by mala prepojiť Sliač s Banskou Bystricou. Kým prvú časť cyklotrasy vedúcu zväčša popri Hrone sa vzhľadom na jednoduchšie vysporiadanie nehnuteľností podarilo pripraviťpomerne rýchlo, na úseku Sliač – Banská Bystrica treba pred získaním stavebného povolenia vyriešiť spomínané zložité majetkové pomery na súkromných pozemkoch.
„Vznikne tu dlhoočakávaná cesta pre cyklistov aj
korčuliarov. Cyklotrasou s asfaltovým povrchom chceme bezpečne prepojiť
Banskú Bystricu so Zvolenom,“ povedal Jakub Gajdošík,
poslanec BBSK a autor projektu cyklobb.sk. Pozdĺž I. etapy cyklotrasy budú
tri oddychové miesta.
„Na svoje si prídu tí, ktorí chcú ísť rýchlejšie na
bicykloch alebo korčuliach, ale aj rodiny s deťmi, ktoré si potrebujú
oddýchnuť. Vznikne tu moderný cestovný ruch,“ tvrdí
Ľubomír Motyčka, vydavateľ časopisu Cestovateľ a poslanec BBSK.
Cyklisti, ktorí mohli už tohto roku jazdiť z parkoviska pri zvolenskej
Hypernove, čiastočne korunou hrádze priHrone a poza mestskú časť Rybáre
až do Sliača, sú netrpezliví a viacerí si už vyskúšali novú trasu,
zatiaľ so štrkovým podkladom. Vytvoria sa tu dobré podmienky pre rozvoj
cestovného ruchu pri Hrone.
„Banskobystrický kraj nutne potrebuje množstvo aktivít a toto
je jedna z nich, ktoré môžu výrazne ovplyvniť cestovný ruch. Nakoniec sme
na brehu Hrona, kde sa rozvinulo vodáctvo, teraz
cykloturistika,“ dodáva Motyčka.
Okrem oddychových miestsa v okolí cyklotrasy uvažuje aj so stánkami s občerstvením a servisom pre cyklistov. Veľký záujem cykloturistov zo širokého okolia by mal byť motiváciou pre regionálnu i miestnu samosprávu, aby takýto užitočný druh cestovného ruchu spoločne podporovali.
(PR) – Za obsah aj fotografie zodpovedá objednávateľ tejto tlacovej správy.