Jakub Forgács Správy Samospráva

Bystrickým seniorom pomôžu moderné technológie: Majú nové možnosti komunikácie s blízkymi

Aj keď pandémia koronavírusu už takmer dva roky obmedzuje naše stretávanie sa, samospráva hľadá možnosti, ako pomôcť v zariadeniach pre seniorov.

Ilustračný obrázok k článku Bystrickým seniorom pomôžu moderné technológie: Majú nové možnosti komunikácie s blízkymi
Zdroj: TASR/František Iván

Mnohí klienti v zariadení Jeseň napriek svojmu veku využívajú na komunikáciu so svojimi blízkymi mobilné telefóny, ale nebránia sa ani iným technickým novinkám, ktoré umožňujú zostať v kontakte s rodinou a známymi. Samospráva preto pristúpila k modernizácii infraštruktúry v celom zariadení, ktoré poskytuje služby skôr narodeným obyvateľom od roku 1997. Informoval o tom Miroslav Strelec z Kancelárie primátora.

Moderné riešenia

„Som rád, že sa v objekte podarilo vybudovať novú štruktúrovanú kabeláž s pokrytím všetkých obytných častí a spoločných priestorov, čo umožní zavedenie širokého spektra služieb pre klientov zariadenia ešte pred vianočnými sviatkami,“ uviedol primátor Ján Nosko.

Medzi najdôležitejšie novinky podľa slov Strelca patrí prístup k digitálnej televízii, ktorá bola doteraz zabezpečená cez klasický rozvod, čo spôsobovalo vysokú poruchovosť. Počet piatich televíznych staníc sa rozšíri o mnohé ďalšie, bežne dostupné. „Zároveň bude k dispozícii televízny archív, online bohoslužby, ako aj virtuálny online obraz z vybraných slovenských aj svetových lokalít. Pre bezproblémový príjem digitálnej televízie bolo v objekte zavedené moderné riešenie tzv. „Hospitality“, ktoré okrem príjmu televízie bude poskytovať aj efektívny nástroj na komunikáciu s klientmi zariadenia. Prostredníctvom inštalovaného SETUP Boxu bude môcť personál zariadenia Jeseň v najbližších mesiacoch so seniormi komunikovať pomocou zobrazovaných správ na televíznej obrazovke, vzdialene regulovať jeho hlasitosť s možnosťou televízny prijímač vypnúť,“ vysvetlil Strelec.

Kontakt s blízkymi

Pomocou videokonferenčnej sady je cez aplikácie umožnený kontakt klientov zariadenia s rodinou a priateľmi v úplnom súkromí.

„Verím, že po zavedení nových moderných technológií sme ešte viac skvalitnili poskytovanie služieb pre klientov zariadenia. O to viac ma teší, že sme to stihli pred Vianocami, hoci príprava trvala rok a bolo potrebné vyriešiť mnoho vecí s tým súvisiacich. Seniori budú môcť byť takto v kontakte so svojimi najbližšími nielen v období vianočných sviatkov, ale počas celého roka. Pri všetkom budú nápomocní naši zamestnanci, takže netreba mať obavu z novej formy komunikácie,“ priblížila Ivana Kružliaková, vedúca Odboru sociálnych vecí Mestského úradu v Banskej Bystrici. Klienti v zariadení Jeseň tak majú jedinečnú možnosť komunikovať so svojim blízkym pomocou výdobytkov modernej techniky.

V priloženej fotogalérii si môžete pozrieť aj aktuálne platné opatrenia.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne správy

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM