Bystričan Jaro (19) radí firmám, ako prilákať zákazníkov
Vianoce je obdobie, kedy si ľudia plnia svoje túžby a priania. Ako docieliť, aby sa na nákup darčekov zastavili práve u vás? Pýtali sme sa Jaroslava Dodoka, ktorý sa s nami podelil o konkrétne návrhy a rozpovedal nám svoj príbeh.
"To, že som sa rozhodol podnikať už na strednej škole, je dobrodružstvo samo o sebe. Pozitívnou stránkou je, že ako mladý mám veľa kreatívnych nápadov, ktoré častokrát podnikateľom chýbajú. No i napriek tomu sa nevyhnem otázke, koľko mám rokov,“ smeje sa Jaro.
Ako ďalej pokračuje, na prekvapivé výrazy jeho kolegov a obchodných partnerov si už zvykol. 5 rokov pracuje v oblasti médií, potrebné skúsenosti získal ako školiteľ, redaktor, ale aj šéfredaktor vlastného spravodajského portálu. Po cenné know how si prednedávnom odskočil aj do bratislavskej agentúry.
Prečo nezostal v Bratislave?
V roku 2012 bol zaradený v Hospodárskych novinách medzi TOP
20 osobností. "Toto ocenenie si vážim a je to pre mňa veľký
záväzok. Ten som sa rozhodol zúžitkovať v reklamnej agentúre Mavio Media,
ktorú som pred rokom založil. Chcem ukázať, že to ide aj
z Bystrice!“ vysvetľuje Dodok.
Jaro dnes už pomáha s marketingom nielen živnostníkom a neziskovým organizáciám, ale reklamné kampane realizuje i pre firmy z banskobystrického regiónu. Spoluprácu aktuálne nadviazal s firmou Klemo či Stageman, ktoré sú lídrom na trhu. "Vytvárame nápady, vďaka ktorým si ľudia našich klientov dlho pamätajú. Veď preto máme slogan Agentúra pre krajší deň,“ pokračuje.
Čo robia firmy v marketingu zle?
"Je to individuálne. Vo väčšine prípadov svoje produkty
a služby ponúkajú všetkým. V marketingu všetkým rovná sa nikomu. Preto
je našou úlohou zistiť, kto je ich zákazníkom, kedy a ako ho môžeme
získať .“
Druhou najčastejšou chybou je podľa Dodoka fakt, že firmy obchádzajú sociálne siete, a teda sa otáčajú svojim potenciálnym zákazníkom chrbtom. Ak aj sú na facebooku, nedokážu ho využiť vo svoj prospech. Stovky eur vyhadzujú na neefektívnu billboardovú kampaň či letáky, ktoré končia v košoch.
Ako prilákať zákazníkov počas Vianoc?
"V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že marketing je
investícia, ktorá by sa do firmy mala vrátiť.“ Výsledkom
každej marketingovej aktivity by mali byť vyššie tržby, viac zákazníkov
v našej prevádzke či v e-shope alebo lepšie renomé značky.
"Existuje veľa jednoduchých spôsobov ako pred Vianocami zaujať. Skúsim prezradiť aspoň tri z nich. Na chodník si nakreslite stopy vedúce do svojej predajne. Oprášte staré mailové kontakty a pošlite im svoju predvianočnú ponuku aj s cennou radou navyše. Začnite publikovať články na blogu alebo v regionálnych médiách. Tak ako sme to spravili my s článkom, ktorý si za dva týždne prečítalo viac ako 20 000 ľudí. A ako bonus – pozvite svojich fanúšikov či potenciálnych zákazníkov na vianočný punč.“
V praxi sa však často stáva, že firmy sa v predvianočnom zhone o svoj marketing starať nestíhajú. "A to je priestor pre nás. Pomôcť im a zahrať veľa muziky za málo peňazí. Vieme, aké náročné je podnikať v našom regióne, preto marketing a reklamu, ktoré ponúkame, si môže dovoliť každý,“ hovorí Jaroslav Dodok.
Ďalšie rady a tipy od reklamnej agentúry Mavio Media pre svoju firmu si môžete pýtať na webstránke www.maviomedia.sk.
Referencie a celý príbeh 19-ročného študenta nájdete na jeho blogu http://www.jaroslavdodok.com/.
(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.