Ľudí ZASKOČIL bod v PREPRAVNOM poriadku: Musia ZAPLATIŤ, aj keď lístok už majú?
Cestujete po Banskobystrickom kraji prímestskou dopravou? Spýtali sme sa na kontroverzný bod v prepravnom poriadku.
Treba mať hotovosť?
Podľa reakcií čitateľov sa aj v prvých dňoch od spustenia občas stávalo, že pri nefunkčnosti načítania kariet sa našli vodiči, ktorí napríklad od detí pýtali platbu v hotovosti, hoci mesačníky mali, len ich nevedeli „prečítať“. Zaujímalo nás, či ak dôjde k nejakým poruchám prístrojov, sú cestujúci skutočne „povinní“ mať preventívne dodatočnú hotovosť, ak systém zlyhá.
„V prípade, ak odbavovacie zariadenie nie je schopné skontrolovať platnosť zakúpeného predplatného lístka, kúpa jednorazového lístka nie je vyžadovaná. V tomto zmysle išiel zo strany IDS BBSK pokyn aj na dopravcov, aby šoféri platbu v hotovosti či iným spôsobom v takomto prípade nepožadovali. Ak sa tak napriek tomu stalo, zrejme išlo o individuálne nedorozumenie, pretože v prípade takýchto problémov s odbavením mali cestujúci cestovať zadarmo,“ uviedla pre spravodajský portál Dnes24.sk Lenka Štepáneková, vedúca oddelenia komunikácie BBSK.
Toto podľa jej slov stále platí. „Ak majú ľudia zakúpený predplatný lístok, iný lístok už na jeho trase nepotrebujú. Individuálne prípady rieši IDS BBSK v zmysle reklamácie,“ spomenula Štepáneková so slovami, že cestujúcim odporúčajú obrátiť sa priamo na Zákaznícke centrá IDS BBSK alebo mail kontakt@idsbbsk.sk, kde bude ich požiadavka riešená.
Úprava formulácie
V prípade, ak má teda cestujúci zakúpený predplatný cestovný lístok, nebude od neho podľa slov BBSK vyžadovaná ďalšia platba za jednorazový lístok. „V tomto duchu bude upravená aj formulácia v prepravnom poriadku,“ dodala Štepáneková.
A skutočne, po našej opätovnej kontrole sa v Prepravnom poriadku IDS BBSK aktuálne nachádza bol 13.8 v novom znení: „V prípade nemožnosti platby kartou alebo elektronickou peňaženkou z dôvodu na strane cestujúceho, Dopravcu alebo Integrátora je cestujúci povinný zakúpiť si cestovný lístok v hotovosti.“
Zároveň však upozorňujeme aj na bod 13.15, ktorý sa týka ľudí, ktorí majú predplatný cestovný lístok: "V prípade neúspešného načítania/naskenovania cestovného dokladu, oprávnená osoba Dopravcu postupuje nasledovne:
- ak ide o identifikátor cestovných dokladov, je povinná neumožniť cestujúcemu prepravu a cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok na jednu cestu vo vozidle Dopravcu. Pozn. Po uskutočnení prepravy má cestujúci nárok uplatniť reklamáciu podľa pravidiel uvedených v „Časť 3 PP IDS BBSK, Článok 3“.
- Ak ide o QR kód lístok (prestupný CL), je povinná skontrolovať platnosť lístka vizuálne a následne vyhodnotiť jeho platnosť."
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné