Krízové call centrum v Bystrici končí: Čo stihlo vyriešiť za vyše 2 mesiace?
Call centrum slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanom na pomoc starším a imobilným ľuďom.
Krízové call centrum „Osamelý senior“, ktoré vzniklo v priestoroch Klientskeho centra Mestského úradu v Banskej Bystrici ešte 15. marca, končí po viac ako dvoch mesiacoch svoju činnosť. Slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanom na pomoc starším a imobilným ľuďom. Informovala o tom hovorkyňa primátora Zdenka Marhefková.
„Zamestnanci odboru sociálnych vecí vybavili k dnešnému dňu 1792 telefonátov, 347 e-mailov, 492 hlasových správ a 123 požiadaviek vyriešili osobne,“ uviedla Marhefková.
Ako ďalej spomenula, vďaka zamestnancom mestského úradu, dobrovoľníkom Slovenského červeného kríža, mestskej polícii, Saleziánom či skautom bolo rozdaných 10 290 ochranných rúšok.
„Do domácností starších a imobilných obyvateľov doručili 170 nákupov potravín a lekáreň Cardiopharm zabezpečila 54 donášok liekov. Najviac požiadaviek prišlo z Fončordy (999), z centra mesta (605), z Rudlovej-Sásovej (505) a z Uhliska (148),“ vymenovala Marhefková.
„Krízové call centrum splnilo svoj účel. Keďže sme za posledné obdobie zaznamenali minimum požiadaviek, k 31. máju 2020 ukončí svoju činnosť. Ďakujem všetkým, ktorí sa podieľali na jeho vzniku, a najmä v začiatkoch mimoriadneho koronavírusového obdobia v maximálnej možnej miere nastavovali procesy tak, aby všetko fungovalo bez chyby,“ hovorí primátor Ján Nosko.
Foto: ilustračné