Marcel Páleš Samospráva

Výtlková katastrofa má meno Poľná ulica: Ako to s ňou vyzerá?

Zrejme najhoršia z pohľadu ulíc a výtlkov (resp. dier v ceste) bola a aj je Poľná ulica. Do akého stavu sa dostali avizované opravy?

Ilustračný obrázok k článku Výtlková katastrofa má meno Poľná ulica: Ako to s ňou vyzerá?
Foto: Marcel Páleš / Zdroj: Dnes24.sk

Aká bola Poľná začiatkom roka?

Už počas februára sme vás informovali o tom, že najhoršie spomedzi výtlkmi doničených ciest je aj podľa vás, čitateľov, práve Poľná ulica. Pre pripomenutie jej vtedajšieho stavu si môžete pozrieť video Banskobystričana Martina Buláka.

Hovorca primátora Filip Roháček vtedy zdôraznil, že mesto sa snaží podľa možností už od záveru januára pristupovať k čiastočným dočasným opravám poškodených miestnych komunikácií. „Samozrejme proces opráv za použitia asfaltu, sa dá realizovať len v dňoch bez pretrvávajúcich zrážok. Prioritne dochádza k opravám hlbokých výtlkov, tie plytšie budú musieť počkať na jar, kedy začne riadna stavebná údržba ciest,“ dodal.

…a aká je teraz?

Počasie sa napokon umúdrilo a doprialo mestu priestor na opravy výtlkov. Pozreli sme sa teda, ako Poľná vyzerá dnes. „Opravy na tejto ulici pokračujú aj v týchto dňoch, brzdiť ich môže iba nepriaznivé počasie,“ pre Bystricu 24 informovala tlačová tajomníčka mesta Banská Bystrica Barbora Winterová.

Fotografie stavu cesty na Poľnej ulici si môžete pozrieť vo fotogalérii. Zaznamenané boli v piatok dopoludnia. Na jednej je zachytená aj práca cestárov. Čaká ich ešte dlhá cesta…

Čo s tým?

Nedávno sme vás informovali o aktuálnom stave opráv ciest v Banskej Bystrici. Aké sú vlastne kroky mesta pri realizácií opráv miestnych komunikácií po takejto problematickej zi­me?

„Komunikácie máme zmapované a v súlade s finančnými možnosťami sme určili spôsob opravy jednotlivých komunikácií, resp. ich úsekov. U tých najvážnejšie a najrozsiahlejšie poškodených uprednostňujeme súvislé obnovy povrchov na väčších plochách, menej rozsiahle výtlky opravíme štandardne lokálnymi opravami. Pre kvalitu realizovaných opráv je dôležité, aby sme mohli použiť už teplý asfaltový betón z obaľovačiek, nie studené asfaltové zmesi, a aby sme pracovali pri vhodnej teplote vozovky. Podmienky by sa v tejto súvislosti mali optimalizovať – už by nemalo mrznúť ani v noci a denné teploty by mali byť aspoň 10–15 ºC,“ objasnila vedúca Oddelenia údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí Ing. Renáta Hláčiková

Poľná
1
Galéria
Poľná apríl
14
Galéria
Foto: Marcel Páleš / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM