Jakub Forgács Správy

Veľká pocta pre mikrobiológa z bystrického RÚVZ. Získal významné ocenenie

Významné ocenenie mieri do banskobystrického Regionálneho úradu verejného zdravotníctva. Za čo sa ušlo poprednému slovenskému mikrobiológovi?

Ilustračný obrázok k článku Veľká pocta pre mikrobiológa z bystrického RÚVZ. Získal významné ocenenie
Zdroj: RÚVZ B. Bystrica

„Za celoživotné úsilie venované mikrobiológii z pohľadu verejného zdravotníctva sa Hlavný výbor Československej spoločnosti mikrobiologickej rozhodol udeliť čestné členstvo poprednému slovenskému mikrobiológovi Prof. MUDr. C. Klementovi, CSc.,“ uviedla Mária Tolnayová, hovorkyňa Regionálneho úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ) B. Bystrica.

„V mikrobiológii upútal jeho pozornosť patogenetický potenciál mikroorganizmov nielen z pohľadu diagnostiky a dizajnu vakcín ale aj možností jeho zneužitia pre biologické zbrane. Prof. Klement sa zúčastňuje viacerých vzdelávacích akcií vo Francúzsku, Veľkej Británii, Brazílii a je Národným kontaktným expertom pre biologické zbrane (Biological Weapons Convention-National Contact Point) a expertom plánovacieho výboru pre civilnú obranu v NATO pre oblasť biologických zbraní,“ pokračovala.

„Problematiku biologických zbraní spracoval a publikoval vo viacerých knižných a časopiseckých publikáciách. Celkove jeho publikačnú aktivitu reprezentuje viac než 200 vedeckých prác vydaných doma i v zahraničí. Prof. Klement je členom viacerých odborných komisií, vedeckých rád a odborných spoločností,“ dodala Tolnayová so slovami, že v súčasnosti je regionálnym hygienikom a vedúcim služobného úradu Regionálneho úradu verejného zdravotníctva so sídlom v Banskej Bystrici.

Zdroj: Dnes24.sk