Tlačové správy

Univerzity aj v našom regióne inovujú. Budúci učitelia už budú digitálne zruční vďaka takýmto učebniam!

Zvyšovať zručnosti budúcich učiteľov už počas ich vysokoškolského štúdia tak, aby prichádzali do praxe schopní využívať pri výučbe moderné technológie, je cieľom projektu Škola na do dotyk Univerzita. Prilepšiť by si mali už aj budúci pedagógovia z nášho kraja.

Ilustračný obrázok k článku Univerzity aj v našom regióne inovujú. Budúci učitelia už budú digitálne zruční vďaka takýmto učebniam!
Zdroj: Dnes24.sk

Medzi prvými, ktoré dostali do užívania špeciálnu učebňu vybavenú dotykovými technológiami, je aj Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela (FPV UMB) v Banskej Bystrici. Učebňa bude slúžiť študentom, vrátane budúcich učiteľov, aby sa naučili využívať dotykové technológie v praxi. „Príprava budúcich učiteľov sa musí priblížiť požiadavkám modernej výučby, v ktorej používanie digitálneho vzdelávacieho obsahu a technológií nebude ničím výnimočným. Priestory novej učebne nám umožnia, aby sa odteraz takáto príprava realizovala už aj na našej univerzite,“ povedal v úvodnom príhovore rektor UMB doc. Ing. Vladimír Hiadlovský PhD.

S podporou spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak projekt v spolupráci s piatimi slovenskými univerzitami – Univerzity Komenského v Bratislave, Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a Prešovskej univerzity v Prešove realizuje nezisková organizácia EDULAB. „Prenikanie technológií do všetkých sfér života kladie stále vyššie požiadavky aj na technologické kompetencie učiteľov. Preto budú musieť byť schopní naučiť sa zvládať výučbu s ich pomocou už pred príchodom do praxe,“ vysvetľuje dôvody realizácie projektu Ján Machaj, riaditeľ EDULAB-u.

V rámci projektu získala FPV UMB v Banskej Bystrici potrebné technické vybavenie v podobe 30 tabletov, dotykového displeja, dobíjaciu stanicu tabletov a bezdrôtový router. Ako ukazujú doterajšie skúsenosti EDULAB-u v rámci spolupráce so základnými a strednými školami, intenzívnejšie nasadenie technológií vo výučbe pomáha u žiakov a študentov rozvíjať nové kompetencie, ako sú kritické myslenie, flexibilné rozhodovanie, budovanie tímovej spolupatričnosti, efektívna komunikácia a podobne. Preto je nevyhnutné, aby učitelia prichádzajúci do praxe mali dostatočne osvojené zručnosti potrebné na výučbu pomocou moderných technológií a vedeli naplno využívať ich potenciál.

Aj samotní budúci učitelia, študenti univerzít zapojení do projektu Škola na dotyk Univerzita, sú presvedčení, že využívanie tabletov vo výučbe prispieva k jej väčšej atraktivite, ale aj k väčšej motivácii žiakov a študentov. V prieskume EDULAB-u 76 % z nich uviedlo, že využitie digitálnych technológií je najprínosnejšie práve v motivačnej fáze výučby. Drvivá väčšina z nich tiež nepochybuje o nutnosti učiteľov zvládať technológie. Až 95 % vyjadrilo v prieskume presvedčenie, že učitelia by mali byť digitálne zruční pre potreby svojej učiteľskej praxe.

Bližšie informácie o projekte Škola na dotyk Univerzita sú dostupné aj na www.skolanadotyk.sk

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM