Tlačové správy

Prečo ľudia nakupujú vianočné darčeky tak, ako nakupujú?

Hovorí sa, že všetku múdrosť sveta nájdete v knihách. Síce to nie je úplne pravda, no väčšinu múdrosti tam nájdete. Nájdete tam aj skvelú inšpiráciu, ktorá vás posunie ďalej vo vašom podnikaní, zamestnaní či samovzdelávaní. Jednou z hlavných tém Vianoce je nakupovanie.

Ilustračný obrázok k článku Prečo ľudia nakupujú vianočné darčeky tak, ako nakupujú?
Zdroj: TASR

Chcete vedieť, prečo ľudia nakupujú tak, ako nakupujú? Čo ovplyvňuje ich rozhodnutia? Prečo radšej kúpia značku, ktorú poznajú? Odpoveď na toto všetko vám dajú knihy o marketingu. V ktorých z nich nájdete odpovede na tieto otázky?

Dan Ariely: Jak drahé je zdarma

Dan Ariely je pôvodom z Izraelu, no dnes je profesorom na Massachusetts Institute of Technology, teda na najlepšie hodnotenej vysokej škole sveta. A čo tam učí? Je profesorom behaviorálnej ekonómie, ktorá si myslí, že za to, čo sa deje na trhu nemôže iba neviditeľná ruka trhu. Môžu za to aj ľudia a ich rozhodnutia. Vo svojej knihe Jak drahé je zdarma hovorí o tom, čo všetko vplýva na naše rozhodovanie pri nakupovaní. Môže to byť napríklad aj odlišná národnosť.

V USA sú všetci učení byť veľkými individualistami a v Ázii je to naopak o kolektívnosti a tímovom duchu. Ako sa to prejaví napríklad pri objednávaní v reštaurácií? Ak si sadnú 4 Američania za jeden stôl, príde čašník a ponúkne im 4 jedlá z denného menu, je veľká pravdepodobnosť, že každý si vyberie iné jedlo, hoci by si dal radšej to, ako ten pred ním. Ale individualizmus nepustí. Pri Ázijcoch platí toto isté len opačne – všetci si dajú to isté jedlo len preto, aby ukázali svoju spolupatričnosť a tímovsoť. A nielen toto ovplyvňuje človeka, ale aj desiatky iných dôvodov, ktoré vám prezradí Dan Ariely vo svojej knihe.

Robert Cialdini: Vliv

Ďalším profesorom na vysokej škole, ktorý má pre vás atraktívnu knihu je Robert Cialdini. Jeho „Vliv“ hovorí o tom, čo všetko nás ovplyvňuje pri nakupovaní. Čo všetko dokáže sympatický predavač, ako nás dokáže ovplyvniť očakávanie verejnosti a aj to, ako konajú ostatní ľudia. Áno, dokonca ľudia, ktorých nepoznáme, nás dokážu pri nakupovaní ovplyvniť. Ako je to možné? Jednoducho, človek sa nerozhoduje logicky, ako by ste očakávali. Ľudia sa rozhodujú na základe emócií, až následne dostáva priestor logika – tá rozumnými argumentami odôvodňuje kúpu, ktorú ste urobili na základe emócií. Navštívte internetové kníhkupectvo Uniknihy.sk, kde nájdete vyššie spomenuté knihy a ponorte sa do tajov ľudského zmýšľania.

foto: ilustračná

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM